سید میعاد صالحی درباره پروژه احداث خط دوم راهآهن قزوین - زنجان، گفت: هرچند در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ و در روزهای پایانی دولت قبل، ۱۰۶ کیلومتر از این پروژه به صورت ناقص افتتاح شد، اما این افتتاح در واقع یک افتتاح نمایشی بوده و با استانداردهای لازم برای بهره برداری فاصله زیادی داشت و به همین خاطر در این سالها هیچ استفادهای از این خط ریلی نشد.
صالحی افزود: در دور اول سفر استانی رییس جمهوری به استان زنجان، مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل نهایی ۱۰۶ کیلومتر از خط دوم راهآهن قزوین- زنجان تخصیص پیدا کرد. در نتیجه با تزریق حدود ۴۰۰ میلیارد از اعتبار مصوب، اکنون پیشرفت پروژه به بالای ۹۰ درصد رسیده است.
مدیرعامل راهآهن افزود: تکمیل این بخش ۱۰۶ کیلومتری مستلزم تزریق الباقی اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری به استان زنجان است و معاون اجرایی ریس جمهور نیز در بازدیدی که داشتند دستور لازم را به سازمان برنامه و همچنین استانداری زنجان برای تامین این اعتبار دادند که در این صورت ۱۰۶ کیلومتر از این پروژه ان شاءالله تا پایان امسال به بهره برداری میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره احداث الباقی این پروژه به طول ۷۵ کیلومتر گفت: طول کل این پروژه ۱۸۱ کیلومتر است که برای ۷۵ کیلومتر باقی مانده نیز بنا به دستور معاون اجرایی رییس جمهور، مقرر شد با مشارکت سازمان برنامه و بودجه، راهآهن، استانداری زنجان و سایر بخشها، ۱۳۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار انجام شود که در این صورت، پروژه خط دوم راهآهن قزوین- زنجان تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری کامل میرسد.
استان زنجان بزرگترین ظرفیت را برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک شمال غرب کشور دارد، ۲ خطه شدن راه آهن زنجان- قزوین یکی از زیر ساختهای مورد نیاز در این خصوص است که م از سال ۱۳۹۵ به دلیل وجود مشکلات و موانع اعتباری به پایان نرسیده است.