سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح کارمزد تراکنش‌های خرید کارتی/ کدام اصناف از پرداخت کارمزد مستثنی هستند؟

با بخشنامه بانک مرکزی، از امروز ۴ تیر ۱۴۰۲، تمامی دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (به‌جز صنوف مستثنی) و درگاه‌های پرداخت اینترنتی ملزم به پرداخت کارمزد می‌شوند.

اصلاح کارمزد تراکنش‌های خرید کارتی از امروز ۴ تیر ۱۴۰۲ عملیاتی می‌شود؛ براساس مصوبات شورای پول و اعتبار بانک مرکزی موظف است که به صورت سالیانه نرخ کارمزد خدمات بانکی اعم از خدمات حضوری و خدمات الکترونیکی را بازبینی کند.

بازبینی که آقای یکتا مدیر نظارت بر نظام‌های بانک مرکزی در رابطه با آن گفت: مطابق سال‌های گذشته اقدام بازبینی درخصوص سال ۱۴۰۱ انجام و ابلاغ آن به سال ۱۴۰۲ موکول شده بخش قابل ملاحظه‌ای از کارمزد‌هایی که جدید است از تاریخ ۱۷ اردیبهشت عملیاتی شدند و کارمزد خدمات الکترونیک بین بانکی و کارمزد خرید به دلیل ملاحظات فنی و اجرایی که داشته از ۴ تیر عملیاتی می‌شود با کمک شبکه بانکی. در این مرحله یک تعدادی از صنوف باتوجه به این که به صورت مرحله‌ای و گام به گام اجرا می‌شود مشمول هستند و یک تعدادی از صنوف در این مرحله مشمول اخذ کارمزد نخواهند شد.

البته که بنابر اعلام بانک مرکزی زمان اجرای کارمزد برای اصناف مستثنی شده در گام نخست هم، متعاقبا اعلام خواهد شد.

صنوف مستثنی شده در گام نخست که فهرست آن به شرح زیر است:


• نانوایی‌ها

• سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محصولات غذایی و خواروبار فروشی

• داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و خدمات درمانی

• جایگاه‌های سوخت اتوماتیک و فروشندگان سوخت

• فروشگاه‌های تجهیزات ساخت کاردستی و صنایع دستی هنری

• حمل و نقل درون و حومه شهر، تاکسیرانی و کرایه اتومبیل

• مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان

• روزنامه‌فروشی‌ها و دکه‌های روزنامه

• دفتر خدمات مخابراتی محلی و راه‌دور

• انجمن‌ها و اتحادیه‌های مدنی، اجتماعی و موسسات خیریه

• فروشگاه محصولات رسانه‌ای، کتاب، روزنامه، فیلم، موسیقی

• عوارض راه، پارکینگ، پارکومتر و گاراژ

• وجوه دولتی، قوه قضاییه و شرکت‌های خدماتی (آب، برق، گاز)

بر این اساس از امروز ۴ تیر دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (پذیرندگان) بخشی از کارمزد تراکنش‌های خرید را پرداخت می‌کنند.در نظام جدید کارمزدی، پذیرندگان برای تراکنش‌های کمتر از شش میلیون ریال (۶۰۰ هزار تومان)، مبلغ ثابت ۱۲۰۰ ریال (۱۲۰ تومان) و برای تراکنش‌های بالاتر، ۲ صدم درصد مبلغ خرید را تا سقف حداکثر ۴۰۰۰۰ ریال (۴ هزار تومان) به عنوان کارمزد پرداخت خواهند کرد.

تخفیفات کارمزدی جدید چگونه است؟

کامزدی که آقای یکتا با اشاره به آن گفت: کارمزد‌ها به صورت سرجمع در پایان روز با درنظرگرفتن ملاحظات تخفیفی توسط بانک‌ها از دارندگان دستگاه‌های پوز دریافت می‌شود. نکته مهم این که بانک‌ها به صورت عمده تا ۳۰ درصد می‌توانند تخفیفاتی را برای مشتریان قائل شوند و برای شرکت‌های دانش بنیان تا ۴۰ درصد تخفیف برای مستمری بگیران و مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) تا صددرصد تخفیف لحاظ خواهد شد.

اصلاح و بازبینی کارمزدی که آقای بالسینی کارشناس امور بانکی پیش از این به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: در همه دنیا نظام بانکی بخش قابل توجهی از درآمد‌های خود را از محل کارمزد خدمات دریافت می‌کند یعنی اساسا بانک‌ها کارمزد محور هستند، ولی در کشور ما به سبب نابسامانی‌هایی که وجود داشته بانک‌ها از راه‌های دیگر به طور مثال فروش املاک و دارایی و نرخ تسعیری که در خصوص ارز ایجاد شده و... کسب درآمد کرده اند.

او افزود: کارمزد‌هایی که ابلاغ شده است از این بخش که منابع مطمئنی را برای نظام بانکی از بابت خدمات ایجاد می‌کند نکته مثبتی است، ولی در این زمینه چند نکته مانند صنف‌های استثناء وجود دارد تا این سیاست به کارایی کامل برسد.

در ادامه نیز آقای فرزانی دیگر کارشناس امور بانکی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تغییر اصلاح نظام کارمزدی حوزه بانک‌ها از دو جنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد اول این‌که بهای تمام شده ارائه خدمات با توجه به بحث روند هزینه‌ها و تورم‌ها افزایش پیدا می‌کند بر همین اساس می‌طلبد که حتما کارمزد بانک‌ها نیز متناسب با رشد‌ها افزایش داشته و به عبارتی صرفه اقتصادی داشته باشد از سوی دیگر نیز تغییرات کارمزدی می‌تواند درآمد‌های غیر بهره‌ای بانک‌ها را افزایش دهد که این موضوع می‌تواند کمک به پوشش هزینه بانک‌ها کند و در بحث ثبات و سلامت شبکه بانکی نیز موثر واقع شود و کمک به خروج بانک‌ها از زیان انباشته کند.

اما اصلاح و بازبینی کارمزد بانکی نیازمند توجه به نکاتی است که در همین راستا فرزانی می‌گوید: درست است استفاده از پوز به سبب الزامات مختلف در اقتصاد فراگیر شده، اما سختگیری‌های بی مورد در این بخش می‌تواند سبب رواج روش‌های جایگزین برای دور زدن پوز و کنار گذاشتن آن‌ها شده و تلاش‌های سالیان گذشته برای فراگیر کردن پوز در این زمینه آسیب ببیند. اما در کل اصل کارمزد‌ها اقدام رایج در دنیا است نکته مهم در این خصوص ریزه کاری هاست که باید توجه بیشتری به آن شود تا این اقدام مفید دارای جنبه مثبت به سمت نکاتی منفی سوق پیدا نکند.

مردم نگران تغییرات کارمزدی نباشند

تغییرات کارمزدی که به گفته معاون نظارت بر نظام‌های بانک مرکزی مردم نباید در خصوص آن نگران باشند؛ یکتا می‌گوید: با توجه به بررسی‌های ما و رفتار صنوف مختلف حدود ۴۰ درصد اصناف کمتر از هزار تومان و حدود ۶۰ درصد اصناف کمتر از دو هزار تومان سهم کارمزد آن‌ها خواهد بود پس مردم نگرانی درباره این موضوع نداشته باشند.

اصلاح و بازبینی تغییرات کارمزدی که به گفته کارشناسان برای نظام بانکی کشور می تواند دارای نکات مهم و مثبتی باشد، اقدامی که با توجه به  اهمیت آن دارای ریزه کاری های بسیاری است. حالا باید منتطر ماند دید این گام از تغییرات چگونه اجرایی خواهد شد؟

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
به درد رستمی دچار بشید که یه دفعه ای مرد.چرا روز به روز همه چی را گران و به نحو خودتون انجام میدید.مردم چی؟ باید از بدبختی و فقر و گرسنگی و افزایش ظالمانه کارت به کارت و قیمت ها و ..از بین بردن ! بااین گرانی چرا مردم را داغ میکنید؟ از داغ و قهر و غضب خداوند بترسید.
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
از من روزی ۲۵ هزار تومن کم میکنه بعدش میگن مردم نگران نباشه ۲ تومن کسر میشه
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
سلام مگه از پولی که من با فروش جنس داخل حسابم میشه سود دادین به من که کارمزد کم میکنین از این پولا وام بالای 20 درصد سود میدین و از پول ما هم کارمزد میگیریم واقعا که نوبرین
کربلایی جعفر
۰۶:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۲
تصویب طرح پدر مردم را در بیار بصورت پلکانی و آرام آرام و فهمیدن معنای هرچه بهتر این سخن آقامحمد خان قاجار تا ایرانی گرسنه و بیسواد شود
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
لطفاً میزان مالیات سلبریتیها و دکترها و وکلا و..... را اعلام کنید
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
جهت یادآوری اینکه هنوز بابت هوای آلوده ای که نفس میکشیم پول نمی گیرید .... دزدی قانونی دولت از زحمات مردم
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بابا اقلا" نگهبان ها را زیاد کنید که مردم معطل نشوند.
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
من که معتقدم این مردم حقشونه که باهاشون اینجوری رفتار کنند.
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
دلخوش نباشید به این مقدار!
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
جیب مردم را به بهانه های مختلف می زنید!
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
ارقام بسیار ناچیزیست وقابل بحث نیست،هزاران برابر این ارقام به خاطر قوانین اشتباه ونا عادلانه از حق بسیاری از مردم ضایع میشود.
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
فقط کار تیغ زدن ملت بلدن
علی ر
۲۰:۴۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
تا آخر سال قانون کارمزد نفس کشیدن هم در دولت و مجلس انقلابی تصویب میشه. پیشرفت یعنی همین.
خجالت بکشییییید
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
با سلام و احترام، واقعا معیشت مردم سخت شده،از مسئولین خواهشمندم رعایت حال مردم عادی که به مشقت یه لقمه نون خالی واسه زن و بچه هاشون در می آورند بکنند.لطف کنید بجای اینکه این کارمزدا را بگیرید یه فکر اساسی واسه اقتصاد بکنید که هم هزینه های دولت جبران بشه و هم مردم راضی باشند.
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
ای مسئولین بی عقل این کارمزدهایی که به کارتخوانها می بندید اصناف پولش رو از مردم می‌گیرند میخواهید بهشون فشار بیارید ولی بازم طبق معمول به قشر ضعیف فشار میاد همش اشتباه
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خدایا .چه کارکنیم کارگری این همه مالیات .به خدابیست درصد افزایش داشتیم. تورم که سرسام آور
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
دستفروش ها رو هم مستثنی کنید
بندگان خدا میخوان یه لقمه حلال تو این گرونی ببرن سر سفره زن و بچه
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خدا ازتون نگذرد شاید به قول شما اصناف روزی دو سه هزارتومن برا این کارت خوان ها ندهن اما یک بهانه دستشون می‌دهید که دهها برابر آن از مردم بکیرن
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بانک مرکزی تا کی میخوای بچاپونیمون شما هم دست کمی از خاوری ندارید
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خدایا این چهار ساله دولت کی تموم میشه از دستش خلاص شیم. بابا روت برم چقده شما خاص بودین ما خواب بودیم...
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
چه این باشه یا نباشه کابینه عوض بشه یا نشه فرقی به حال قشر مردم نداره
چون حق کشی، ظلم، حرام خواری ، تبعیض،
از اوایل پیداش انسان روی کره زمین بوده
وقتی برادر به برادر ( هابيل و قابیل)به همدیگر رحم نمی کنند فقط به فکر منافع خودشان هستند توقع نداشته باشید کسی به فکر قشر مظلوم و مردم جامعه باشد.
تجربه تاریخ و گذر زمان نشون داده هرکسی به منسب قدرت رسیده فقط بخاطر منافع شخصی بوده
تمام.
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
کارت به کارت باید کارمزد بدی،. برای نقد کردن چک باید کارمزد بدی، برای وام گرفتن باید مالیات بدی، واسه نفس کشیدن باید مالیات بدی لامصبا شماها چرا سیر نمیشید
من
۱۶:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
کم جیب مردم بودین کم نیست ؟
بهنام
۱۵:۴۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
مبنای دولت برای گرفتن پول از مردم عملکرد سایر کشورهاست ولی برای پرداخت به مردم عملکرد خودش را مبنا میگیرد
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
فقط من هر روز مجبورم از جلو بانک رد بشم برم سر کارم،کارمزد که نمیگیرید؟؟خوب اخه نزول خورا ربا خوار مگه شما بانکداریتون مثل بقیه دنیاست؟خدماتتتون مثل بقیه دنیاست،که کارمزدتون میخواد مثل بقیه باشه؟؟؟
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
هر روز صبح که از خواب بلند میشیم اینا برای هرروزمان یک فیلمی دارن
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
کلاه برداری بزرگ چرا کسی که پروانه کسب میگیره بیمه بازنشستگی و امتیازات برای خانواده و همسر ندارن... اما دولت واسه کارکنانش می‌ذاره و انواع عوارض و مالیات رو میگیره ... چرا تو شغل های خرد ...قانون حساب بیمه .کرایه مغازه .هزینه کالا.پول آب برق. تلفن .گاز .پول اصناف .پول عوارض کسب. مالیات .هزینه رفت آمد حساب نمیشه و فقط درآمد هر چی باشه واسش بدون در نظر گرفتن این ها مالیات گرفته میشه... حالا من شخص هفت روز هفته بدون درآمد ثابت و تفریح و رفاه برای خانوادم با کارمندان و معلمان که 8 ساعت کار می‌کنند و دوروزه توهفته تعطیل میشن حق زندگی ندارم...
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
علی بابا
کیوان
۱۴:۵۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
پوزعاااااالییییییی.جییییییییب خااااااالیییییییییییییییییییی
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
من نه کاسبم نه این طرح برام فرقی داره ولی در کل میخام‌بگم مسئولان با طرحهاشون بیشتر ملت رو به دردسر میندازن
مثل طرح کالابرگ که از هر جهت بسیار بده
اگر مملکت بدون مدیر پیش بره بهتر اداره میشه
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
با این کار روزی ۵۰۰ میلیار درآمد دارن ماهی ۱۵ هزار میلیارد بعد مردم در بدبختی زندگی می‌کنند
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
پس اول قانون بزارید که کار دلالی و مداخله در امور مسکن... را بانکها انجام ندند که باعث نابسامانی بسیاری ار بازارهای مالی شده بعد یه راه درآمدی که کل دنیا انجام میدند را براشون باز کنید ما مردم برای هر تصمیمی در داخل یا خارج ایران گرفته میشه نگرانیم چون همش باعث گرونی در کشور ما میشه الان دیروز تو روسیه درگیری پیش اومد بعد دلار تو ایران افزایشی شد شاید تو روسیه هیچ تاثیری بر پولش نداشت
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
وقتی هر تراکنشی ۱۲۰ تومن هست چجوری کارمزد های رو حساب کردین گفتین ۴۰ درصد زیر ۱۰۰۰ تومان میشه!!!؟!؟!؟!؟!
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
اگه این کار اسمش دزدی آشکار نیست ، چیه؟؟
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خجالت اوره یک روز عدد ثابت 12 هزار تومان برای قبض برق یک روز این قانون و....... مگر مردم مالیات نمی دهند مگر روی یک شارژ تلفن همراه کلی مالیات نمی گیرید چه میخواهید از جان ملت چرا مثله بختک افتادید روی ملت چرا هروز جیب خودتون پر پول جیب مردم خالی تر بس نیست
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خدایا هرچه ما گفتیم ریشه ای ظلم را بکن بیشتر قوی تر شد بزار برعکس بگیم تا حداقل ریشه اش کنده بشه خدایا ریشه ای ظلم را در این کشور قوی تر کن
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بدبخت ترین شغل پوشاک مالیات و عوارض تمام ورشکستگی ها در پوشاک هست تا حالا دیدی سوپرمارکت ورشکسته بشه پس کارشناسی کنيد
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
تو این دوسال دستاورد این دولت چی بود جز کندن از مردم؟؟؟خدایی یکی بیاد توضیح بده یا خود خبرگزاری بیاد بگه تو این دوسال ما چنین پیشرفتی رو کردیم.حاضرم قسم بخورم هیچی نداشتیم.تو این دولت اینترنتم ازمون گرفتن که کمترین خواستمونه اونم علاوه بر خرید بسته پول فیلترشکنم باید بدیم.یعنی هزینه پشت هزینه.قیمتها هزار برابر شده جوری که برای یه وعدت بخوای خرج کنی کمه کم 200 300 باید بدی.
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر خودرو،مالیات بر دستگاه پوز فروشگاهها، مالیات بر خرید شارژ گوشی، مالیات بر خرید اینترنتی،مالیات بر گرفتن موجودی و...
تا چند وقت دیگه به شورت ملت هم مالیات میبندن. از ما گفتن بود.
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
با پای راست یا چپ وارد شدن سوال شرعی می‌پرسد اینه بدون رضایت از جیب مردم پول بر می‌دارید از مراجع نظر نمیخواین چرا شما مراجع سکوت کردید
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
انشالله خدا یه عذابی نازل همه مون با هم شرمون از سر هم کم بشه
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بله کشورهای دیگه هم بانکهاشون وام میدند با درصد خیلی پایین این رو هم عملی کنید واقعا اون چیزی که فکرمیکنید خودتونید نه مردم
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خرید کردم از میوه فروش شده99000تومن طرف 100هزار کارت کشید میگه مالیات جدیده.کجا باید گزارش بدیم تخلفات رو؟
امین
۱۲:۴۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
قسمت سوت زنی تو سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی اینتامدیا دات آی آر
رضا
۱۵:۲۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
از اون میوه فروش تشکر کن که راستش را بهت گفته الباقی به جای گفتن مالیات قیمت را به تناسب مالیات افزایش میدن
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
از این کسبه گران فروش هرچی بگیرید کم گرفتید
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
اینکه در خبر اومده: حدود ۴۰ درصد اصناف کمتر از هزار تومان و حدود ۶۰ درصد اصناف کمتر از دو هزار تومان سهم کارمزد آن‌ها خواهد بود
کاملا دروغ هست
اگه صنفی هر روز فقط ده تراکنش داشته باشه، و همش زیر ششصد هزار تومن باشه، از قرار هر تراکنش ۱۲۰ تومن، میشه ماهی ۳۶۰۰۰ تومن...
تراکنش ماهیانه بالاتر که بیشتر. مثلا یه جایگاه سوخت حدودا ۵ میلیون تومن. یا یه داروخانه شبانه روزی یا...
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
ساختار دولت و زیر مجموعه هاش روز به روز بزرگتر میشه خرجش بیشتر میشه و درآمدش کمتر؛ کجا بهتر از جیب مردم برای جبران کسری ؟!
رهگذر
۱۰:۵۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشور ایا واقعا به فکر مردمی ؟؟؟ بالا بردن مالیات گرفتن ارزش افزوده و حالا کارمزد پوز ...فکر کنم کمر همت بستید که چهار سال دوم رای نیارید قابل توجه تمام طرفداران اقای رییسی تحویل بگیرید سید محرومان یا حامی ثروتمندان تو این دو سال گذشته کاریکه نفع ملت در اون باشه رو به ما هم بگید یادمون بیاد
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
آقا خاطی کن. اینجا هر دو فقیر و غنی تفاوت نداره هدف چاپیدنه
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
یکم جالب و عجیب نیست!
وقتی می خواهند پول بگیرند با دنیا مقایسه می کنند
وقتی می خواهند پول بدهند با گینه بیسائو مقایسه می کنند!!؟
یه وام ازدواج ميخوان بدن هزار بار هم بانک مرکزی دستور و ابلاغیه داده که با یک ضامن اما باز هم بعضی بانک ها بدون دو ضامن وام نمیدن بعد همین بانک ها برای وام های میلیاردی بعضی ها بدون ضامن و وثیقه مثل آب خوردن وام می دهند که حالا کسی جرات نداره حتی اسم این افراد ببره چه برسه بخواهند اصل وام وصول کنند!!! سودش به کنار!!
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
همون پول کارتخوان ها روبا سود 25 تا 30 درصد وام می‌دهند... حیایی در کار نیس.
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
دقیقاً شده حکایت قیمت گندم
قیمت گندم برای فطریه 20 هزار تومن ( پول بگیرند)
خرید گندم از کشاورز بدبخت 15 هزار تومن ( پول بدهند)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
والا ما از هر جا خرید میکنیم دیگه کارت نمیکشن میگن یا اینترنتی واریز کنین یا برید عابربانک واریز کنید !
این قانون مسخره فقط کار خریدار رو سخت کرده
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خجالت بکشید این دله دزدی‌ها رو بذارید کنار، یعنی بانک‌ها تمام پولهای مردم رو از کارتخوان ها رو به 25 درصد سود میکشن روش از فردا صفر درصد خواهد شد همچو بانک‌های دنیا !!! یا همیشه اون قسمت گندیده برای ماست و اون قسمت ترش و شیرین برای شماست. لابد یه چن وقت دیگه آبونمان هم بهش وصل میکنید!!! . دیروز یکنفر چهار تا کارت دستش داشت 4هزار تومن خرید داشت جمع موجودی 4 تا کارت، چهار هزار تومن نشد. واقعا شرم نمی‌کنید...
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
سعیشون اینه که فقط مردم رو ناراضی نگه دارن خدایا شر این موجودات فرامینی را از سر مردم کم کن
کاسب
۰۹:۵۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بی وجدان ها مبالغی که در کارتخوان کشیده میشه 24ساعت بعد به حساب واریز میشه.سود این پول رو که بالا میکشید هیچ کارمزد هم میخواین
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
مگر 24 ساعت بعد بهت پول میدن!!!! همون پولا در بانک میمونه یا نهایتا از حسابی به حسابی منتقل میشه.
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
به 12:23
فشل مغز منظورش اینه تا 24ساعت پولی توی حساب نیست که اگر نیاز بود ازش استفاده کنند باید 24 ساعت صبر کنی تا واریز بشه بعد بتونی ازش استفاده کنی
مرتضی
۰۹:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
یه چیزی از مالیات شنیدین حالا از هر چی به ذهنتون میرسه دارین مالیات میگیرین ... شما اصلا بگو یه ریال برای چی باید اینطوری مالیات گرفته بشه ؟!
تو زمینه های دیگه هم که مالیات میگیرین حساب و کتاب ندارین اینم روش
دیگه به دزدی از جیب مردم عادت کردین ...
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
دقیقا کاش از دنیا یاد میگرفتن که این مالیاتها باید برای خدمات رفاهی بهداشتی اموزشی.... مردم استفاده میشه مثلا اونا با این مالیات اموزش رایگان دارن.
تو دنیا که مالیات میگیرن اینقدر شفاف هستن که مردم بدونن ریال به ریال این مالیات کجا خرج میشه
محمد
۰۹:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
اینم یه نوع دزدی تازه ،خدایا خودت نظری عطا فرما
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
با توجه به جلسه امروز مجلس
و ساخت خانه باعث رونق کار برای کارگران ساختمان میشود
خوب بهتره دولت و شهرداری هزینه های فرعی پروانه ساخت ساختمان بگیرد وهزینه اصلی و سنگین پروانه ساخت بعد از زدن سقف ساختمان تنفس سه ماه چک یا سفته بگیرد ،اینهمه هم وقت نمایندگان نگیرد
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
طرح بیچاره کردن بیشتر کسبه و مردم کلید خورد
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
فعلا ازهرطریقی دستبرد به جیب ملت مالیات اواع مختلف کارمزد انواع مختلف تورم هم انواع مختلف
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
با توجه به جلسه امرروز مجلس

و اینکه ساخت خانه باعث رونق کار برای کارگران ساختمان میشه خوب بهتره دولت و شهرداری هزینه های فرعی پروانه ساخت ساختمان بگیرد وهزینه اصلی پروانه ساخت بعد از زدن سقف ساختمان تنفس سه ماه بگیرد ،اینهمه هم وقت نمایندگان نگیرد
مریم
۰۹:۲۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
با توجه به جلسه امرروز مجلس
و اینکه ساخت خانه باعث رونق کار برای کارگران ساختمان میشه خوب بهتره دولت و شهرداری هزینه های فرعی پروانه ساخت ساختمان بگیرد وهزینه اصلی پروانه ساخت بعد از زدن سقف ساختمان تنفس سه ماه بگیرد ،اینهمه هم وقت نمایندگان نگیرد
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
باتوجه به اینکه سازندگان خانه مبلغی از سرمایه شان نزد صاحب خانه هاهست و نمیتوانند تا رفتن به خانه خودشان به ان پول دست پیدا کنند ،بهتره دولت برای پروانه ساخت هزینه اصلی ،را تنفس سه ماه بعد از زدن سقف خانه بگیرد تا سازندگان ان مبلغ را خرج ساختمان کنند
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
با توجه به جلسه امروز مجلس با توجه به اینکه سازندگان خانه مبلغی از سرمایه شان نزد صاحب خانه ها هست و نمیتوانند تا رفتن به خانه خودشان به آن پول دست پیدا کنند ،بهتره دولت برای پروانه ساخت هزینه اصلی ،را تنفس سه ماه بعد از زدن سقف خانه بگیرد تا سازندگان آن مبلغ را خرج ساختمان کنند
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بجا اینکه یه کاری کنن مردم تشویق بشن از کارت استفاده کنن بدتر دارن مردمو منصرف میکنن
یه دلسوخته
۰۹:۰۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
واقعا دست مسئولین درد نکنه
تا دیروز مالیات وارزش افزوده همه کالا ها وخدمات رو باید میدادیم از امروز باید مالیات کارتخوان های مغازه دارهه رو هم بدیم
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
باشعور مالیات کارتخوان ربطی به کارمزد بانکی نداره و کارمزد کارتخوان رو بانک‌ها از حسابت برداشت میکنن کمی شعور داشتی متوجه میشدی.
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
افراد بی‌شعور همه را همچون خود می‌پندارند
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
ناشناس 12:20چقدر باشعوره.
گرفتار و بی چاره و درمانده
۰۹:۰۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بانک مرکزی و بقیه بانکها هم از آخور می خورند هم از توبره هم از کاهدان هم از علف زار ، خلاصه از هر جا بتوانند می کَنند و می برند.
ضمنا به کارشناسان امور بانکی و مسئولین بگویید آیا خدمات بانکی ماهم هم طراز بانکهای جهانی هست یا فقط دریافت انواع کارمزدها باید مانند بقیه کشورها باشد؟؟؟
و صد البته اگه این کارمزدها را نگیرند چه جوری و از چه منابعی به کارمندانشان به طور متوسط 770 میلیون وام در سال بدهند در حالی که بقیه مردم برای دریافت چندرغاز وام پوستشان کنده می شود.
علی
۱۳:۲۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بعد تویی که با شعوری ، با اون شعور بی کرانت میشه بفرمایید ۹۰ درصد بانکهای ما دولتی هستن یا خصوصی? تازه این اولشه ، با وجود شماها ما همچنان همین میمونیم
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
کاری میکنن ملت به بانک مراجعه کنن و بانکا شلوغ بشه تا فعال نمایی کنن
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
یک سیصدم کارمزد میگیرن
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
می گفتندچاپ ومعدوم کردن اسکناس کلی ضرر میرنه کارتی کردند الان به خاطر استفاده کارت هم پول می گیرند خب پولهایی که از اسکناس صرفه جویی شد کجارفت!!!
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
دوست دارند از مردم پول بگیرند به من و شما هم مربوط نیست پس کی میلیارد به کارکنانش وام کم بهره بده !؟
علی
۰۸:۳۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
حقوق بگیران دولتی باز نشسته از بانکهای عامل که حقوق میگیرند چقدر به سپرده آنها سود تعلق میگیرد که باید کارت بکارت کردن کار مزد کم شود این است عدالت همه چیز را قاطی کرده اید و دیگر حرام و حلالی وجود ندارد
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
چند بار از ملت کارمزد ومالیات میگیرید
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۷ تير ۱۴۰۲
فقط میخوان جیب خودشون پر پول باشه مردم هیچ
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
اينا تا پدر مردم رو در نيارند دست بردارنيستند.
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
یجور میگه مردم نگران نباشن انگار موجودات فرازمینی دستگاه کارتخوان دارن ...نکته بعدی چرا نگران نباشم وقتی زده شده "صنوف مستثنی شده درگام نخست ولی بعدا اعلام میشه" خودتونم میدونین این صنوف مستقیم با مردم سروکار داره الخصوص موارد ۱تا۴ و مهمتر ۴ تمام هدفتون مورد ۴ هستش خداداد برسه ..ما نگران نیستیم !!!
کمیل
۰۸:۱۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
آخرین جرعه این جام تهی را تو بنوش ....
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
دیگه چجوری بگن جیب مردم جیب ماست
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خفت گیری قانونی
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
در تمام دنیا وام بدون سود میدن ،اول این را اجرا کنید ،در تمام دنیا بانک ها دستی تو خرید ملک و تولید تورم ندارند،اول این ها رو درست کنید
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
واقعا این انتظارت رو داری؟؟؟
محمد
۱۶:۵۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
برعکسه توی دنیا خیلی از بانک ها تولید نقدینگی میکنن
و وام های پرسود میدن
ولی روی پول شما که توی بانکه خیلی کم سود میدن
M2
۰۸:۰۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خدا رحم کنه باز شروع یه کار با گفتن تمام دنیا این کار رو میکنند شروع شد و به کجا ختم بشه معلوم نیست
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
کارمزد مورد نظر بە دوش مصرف کنندە (خریدار) خواهد افتاد زیرا فروشندە مبلغ مورد نظر و یا حتی بیشتر از آن را از خریدار طلب خواهد کرد بنابراین بازندەی اصلی خریدار بودە و این طرح نارضایتی عمومی را در پی خواهد داشت.
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
دزدی که شاخ و دم نداره
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
چرا اتفاقا" این یکجور دزدی شاخ دار است!
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
از فردا دیگه باید کارت رو بگذاریم کنار کلا پول نقد برداریم چون هیچکس قبول نمیکنه کارت میگه نقد بدید
نقد هم که ماشاالله باید کیسه برداریم
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
عابر بانک که دویست هزارتومن پول نقد بیشتر نمیده پس مجبوریم از کارت بانکی استفاده کنیم .
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
مگه هر صنفی در آخر سال مالیاتشو نمیده پس این دیگه چیه؟؟؟
هر روز یه قانون من درآوردی برای تیغ زدن مردم...
علی
۲۱:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
به مردم می گید نگران نباشند
یعنی اون قسمتهایی که شامل این قانون بشن
اجناس وخدماتشان را افزایش نخواهند داد؟؟؟
ما حالا شاهد دوکار شگرف وعظی از طرف بانک ها هستیم
اول اینکه بی عدالتی درتسهیلات بیت المال حاصل از فروش صادرات
و.....
دوم اینکه از داخل هم باوضع چنین قانون هایی بیت المال را به نفع
اشخاص حقوقی وحقیقی خاصی ،خزانه را افزایش می دهید.