سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ازدواج و فرزندآوری را یک هشدار جدی تلقی کنیم

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ساخت خوابگاه‌های متاهلی در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت از اولویت‌های این وزارتخانه است. 

 هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در راستای اهتمام به منویات و تاکید مقام معظم رهبری در تشویق به امر ازدواج و موضوع فرزندآوری و نیز تاکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت، باید در مسیر ایجاد و ساخت خوابگاه‌های متاهلی حرکت جهادگونه کرد و در این رابطه نیاز است دستگاه‌های مربوطه با همکاری خود، ما را در رسیدن به اهداف یاری رسانند.

وی افزود: در قانون جوانی جمعیت مصوبات ویژه برای تامین و ایجاد خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفته شده است و بند‌های حمایتی خوبی در این قانون لحاظ گردیده که اگر همه نهاد‌ها همکاری لازم را انجام دهند، ساخت خوابگاه‌های متاهلی از شتاب خوبی برخوردار خواهد گشت.

رئیس سازمان امور دانشجویان ایجاد خوابگاه‌های متأهلی را عامل موثری در تشویق دانشجویان به امر ازدواج برشمرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به الگو بودن دانشجویان به عنوان قشر نخبه و تاثیر گذار جامعه، چنانچه در ایجاد خوابگاه‌های متاهلی شاهد رشد و سرعت فزاینده‌ای باشیم، به همین میزان آمار ازدواج در سطح جامعه نیز فزونی خواهد یافت.

وی در پایان از همه نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط و خیرین و نیکوکاران خواست موضوع کاهش ازدواج و به طبع آن کاهش فرزندآوری و جوانی جمعیت را یک هشدار جدی تلقی کنند و برای این مهم گام‌های اساسی بردارند و با توجه به اینکه بیش از سه میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند و ساخت خوابگاه متاهلی مشوق بسیار مناسبی برای امر ازدواج است، آن را جزء اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
گرانی سکه