سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت سمنان:

توسعه روابط ایران و کشور‌های آمریکای لاتین موجب سستی آمریکا می‌شود

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد گفت: تعامل و همکاری با کشورهای آمریکای لاتین باعث سستی آمریکا و جایگاهی برای کشورمان است که دشمن نمی‌تواند تحمل کند.

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: موفقیت‌های دولت سیزدهم در توسعه سیاست خارجی و از سویی وحدت کشور‌های امریکای لاتین در توسعه روابطشان با ایران سستی موقعیت آمریکا را موجب می‌شود.

وی افتخارات و جایگاه ایران در روابط بین الملل و جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری کشور‌های امریکای لاتین را از قابلیت‌های در خور توجه برای ایران دانست و گفت: امضای قرارداد‌ها و توافق نامه‌ها با این کشور‌ها توسعه همه جانبه کشورمان را به همراه خواهد داشت.

خطیب جمعه سمنان روابط ایران با همسایگان و روسیه و چین را هم در راستای توسعه همه جانبه کشور در واقع نفی نظام سلطه وشکستن بلوک شرق و بلوک غرب دانست.

حجت الاسلام مهدوی نزاد گفت: بهره برداری از قابلیت‌های ارزشمندسیاست خارجی ایران نقش مهمی در تحقق اهداف دولت سیزدهم خواهدداشت.

امام جمعه موقت سمنان ‏ سالروز شهادت دکتر بهشتی و هفته قوه قضانیه را یادآوری کرد و گفت: قوه قضاییه همواره پناهگاه مردم و مایه ناامنی برای قانون شکنان است.

مناسبت‌های پرفیض و برکت ذی الحجه و ضرورت بهره گیری از فیوضات معنوی این ماه و ترغیب جوانان به علم اندوزی با تاسی از سیره ائمه معصومین بخصوص عوامل غنای مکتب شیعه امام جعفر صادق و امام محمد بافر علیهم السلام موضوعات دیگری بود که خطیب جمعه سمنان به آن اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.