سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دومین سالانه شهر خلاق رشت

خوراک‌شناسی یونسکو با حضور چهار شهر خلاق دیگر در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

دومین سالانه شهر خلاق رشت با حضور شهرداران و برخی اعضای شورای شهر پنج شهر خلاق رشت، سنندج، اصفهان، کرمانشاه و بندرعباس برگزار شد.

 در این مراسم با بیان اینکه گیلان کلکسیونی از انواع غذاها را با خلاقیت و هنرمندی زنان و مادران این مرز و بوم در اختیار دارد، گفت: بانوان هنرمند گیلانی با خلاقیت و نوآوری حتی با کمترین امکانات بهترین و لذیذترین غذاها را تهیه می‌کنند.

دکتر اسدالله عباسی افزود: استان گیلان در دامان خود مردان و زنانی را پرورش داده است که در حوزه های مختلف افتخار ایران و جهان هستند.

وی با اشاره به تمدن گیلان گفت: مردم دیار گیلان در طول تاریخ هیچگاه در برابر زورگویان و متجاوزان سر خم نکرده و تسلیم نشده است.

شهردار رشت هم به ثبت این شهر در سال ۹۴ به عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا شهروندان از این برند به خوبی بهره مند شوند.

رحیم شوقی با تاکید بر اینکه عنوان‌های دیگر شهر رشت همچون شهر بیدار، شهر شب‌های روشن در سرزندگی و نشاط این شهر بسیار حائز اهمیت است، افزود: قصد داریم با اقدامات فرهنگی از طریق آموزش و پرورش نیز برای برندسازی این عنوان نیز تلاش کنیم .

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز با بیان اینکه اعضای شورا و شهرداری رشت به دنبال به ثمر نشستن عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو هستند، افزود: این نشان با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش و بهبود کیفیت زندگی و روند توسعه پایدار شهری به ثبت رسیده است.

وی به تلاش برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: زیر ساخت‌های این مهم انجام شده است و امیدواریم به زودی این عنوان نیز برای رشت ثبت و در مجموعه افتخارات این شهر قرار بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.