سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ازدواج آسان، ازدواجی بدون تجملات و بر اساس ساده زیستی

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: اساس ازدواج در اسلام بر ساده زیستی است، اما عده‌ای با چشم وهم چشمی زندگی را برای جوانان سخت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیرضا گودرز تله جردی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: یکی از کامل‌ترین و موفق‌ترین زوج‌هایی که می‌توان به عنوان الگوی اسلامی در زندگی مشترک دید حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) است که در زندگی این بزرگواران نکات مهمی به چشم می‌خورد.

او با بیان اینکه اصل ساده زیستی و زهد خانوادگی یکی از نمونه‌های آن است، گفت: این اصل امروز در بین خانواده‌ها کم رنگ‌تر شده است؛ امروز جوان وقتی به مشاوره می‌آید ومسائل زندگی خود را مطرح می‌کند حکایت از نبود ساده زیستی و توقعات بالا می‌کند که نمی‌تواند تشکیل زندگی بدهد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: حضرت فاطمه (س) در انتخاب میان دنیا و آخرت، سرای باقی را برگزید و سیره زندگانی خویش را بر بی اعتنایی به دنیا و قناعت به حداقل نیاز‌های ضروری بنا ساخت.

حجت‌الاسلام گودرز تله جردی گفت: زندگی دختر گرامی رسول خدا (ص) در عین سادگی، لبریز از نشاط و زیبایی‌های معنوی بود که این بهترین درس برای دختران و زنان جامعه امروزی است.

او با بیان اینکه امروزعده‌ای دنبال زندگی به سبک غربی هستند که این با جامعه اسلامی هم خوانی ندارد، گفت: اسلام از آنجا که سرآمد ادیان است همه را دعوت به ساده زیستی و زهد کرده است؛ اساس ازدواج در اسلام بر ساده زیستی است، اما عده‌ای با چشم وهم چشمی زندگی را برای جوانان سخت کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.