سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد با واحد‌های مشاور املاک غیر مجاز در یزد

فرماندار یزد از برخورد جدی با واحد‌های مشاور املاک غیر مجاز در یزد خبر داد.

سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان یزد با اشاره به ساماندهی مراکز مشاوره املاک در استان گفت: با توجه به دغدغه‌هایی که همه شهروندان در حوزه اجاره بها و قیمت مسکن داشتند با جمع بندی مسائل و مشکلاتی که اتخاذ شد، با حضور مقامات کشوری از وزارت راه و شهرسازی و تعزیرات حکومتی جلسه‌ای در فرمانداری یزد تشکیل شد. 

او افزود: موضوعات و راهکار‌هایی اعم از نظارت شهرداری، سازمان امور مالیاتی، اداره اماکن، اتحادیه صنفی اماکن، حضور بازرسان و اصناف و همچنین وزارت راه و شهرسازی تجربیاتی که داشتند منتقل شد.

 مدرسی ادامه داد: همه واحد‌های صنفی که در حوزه املاک فعالیت دارند و غیرمجاز هستند شناسایی و اگر متخلف باشند با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

 فرماندار یزد گفت: سکو‌هایی که در آن مکانیزم عرضه و تقاضای اجاره مسکن و اماکن وجود دارد باید شناسایی شوند تا هم واقعیت داشته باشند و هم وجود خارجی داشته باشند، کسانی که عرضه می‌کنند و قیمت گذاری می‌کنند مورد بررسی قرار می‌گیرند تا فضای کاذب و غیر واقعی بارگذاری نشود.

او در ادامه با اشاره به سامانه‌ای برای شناسایی هویت اماکن گفت: در یک سامانه باید ابتدا هویت اماکن بر اساس واقعیت‌ها بررسی شود تا مردم بتوانند با مراجعه به آن از ایجاد حباب قیمت جلوگیری شود.

 فرمانداری یزد با اشاره به گشت‌های بازرسی در استان افزود: با ظرفیت‌هایی که وجود دارد گشت‌های بازرسی را برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بنگاه‌ها و مراکز عظیم اجاره‌بها شناسایی و مورد بررسی قرار گیرند و شاهد باشیم با توجه به تجربیاتی که در شهر‌های دیگر صورت گرفته افزایش اجاره بها در یزد رویت نشود و این موضوع کنترل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.