آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با مدیران و معاونان ادارات سازمان تبلیغات اسلامی فارس در شیراز گفت: سازمان تبلیغات سبقه کار روحانیت آن هم تقریبا به سبک سنتی دارد و حوزه هنری هم در راستای کار سازمان تبلیغات به نحوی انجام وظیفه میکند که البته آنها سبک دیگری را ارائه میدهند.
او، ضمن تاکید بر لزوم تحلیل سبک کار امام ادامه داد: متاسفانه ما در بحث تبلیغ از این نوع تحلیل روشی غافل هستیم، محتوا را یاد گرفتیم روش را هم باید کار کنیم.
امام جمعه شیراز گفت: امکانات ما به تناسب نیاز کم است و فرض کنیم هیچ کاری نکنیم، اما خودمان که میتوانیم منبری باشیم و اگر به هدف بزنیم کار درست میشود و این قسمت را تحلیل کنید که امام چگونه و به چه سبکی میگفت که اثر داشت؟
آیت الله دژکام گفت: در کار تبلیغ اگر به ملاک اثرگذاری کار خود ارزش دهیم باید دنبال چیزی بگردیم که در منبریهای قدیم ما بود، قدیمیها توسل داشتند و به نحوی دنبال اثربخشی حرفشان بودند. یکچیزی فراتر از ظاهر کلمات در وجودها بود که به میدان میآمد و تاثیر میگذاشت.