سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان خواستار آزاد سازی سرمایه ارزی افغانستان شد

سرپرست وزارت اقتصاد در دیدار با مسئول هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل، خواهان رفع محدودیت‌ها و آزاد سازی سرمایه ارزی افغانستان از سوی سازمان ملل شد.

دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد در دیدار با فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد خواهان رفع محدودیت‌ها و آزاد سازی سرمایه ارزی کشور از سوی سازمان ملل متحد شده است. 

در صفحه‌ای تویتر وزارت اقتصاد آمده است که سرپرست این وزارت تداوم تحریم‌ها و تعزیرات وضع شده و منجمد ماندن سرمایه ارزی افغانستان را سبب ایجاد چالش‌های اقتصادی دانسته و گفته که نباید از وضعیت اقتصادی کشور استفاده سیاسی شود. 

به نوشته این وزارت فریدون سینیرلی اوغلو در این دیدار  راه حل وضعیت کنونی اقتصادی افغانستان را در همکاری متقابل بین سازمان ملل متحد و امارت اسلامی دانسته است. 

به گفته وزارت اقتصاد، در این دیدار درباره تحکیم روابط جامعه بین‌المللی با افغانستان و تمرکز روی برنامه‌های انکشافی جهت بهبود وضعیت اقتصادی گفت‌وگو شده است. 

پس از روی کار آمدن دوباره طالبان بر افغانستان، دولت آمریکا ذخایر بانک مرکزی افغانستان به ارزش ۷ میلیارد دلار را مسدود کرد، مسدود شدن این دارایی ها موجب کمبود پول نقد و سبب بحران اقتصادی و قحطی شد در این کشور شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.