سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۵ درصد از عرصه‌های ملی شهرستان شاهرود سنددار شد

رییس اداره منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه ۹۵ درصد عرصه‌های ملی این شهرستان دارای سند شد گفت: سنددار شدن این زمین‌ها امکان دست‌درازی سودجویان را از بین برد.

محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی شاهرود با اشاره به ساخت بندهای سنگ و ملات و خاکی طی سال گذشته افزود: بندهای ساخته شده در سیل‌های اخیر نقش بسزایی در مهار سیلاب ها داشت و از آسیب فراوان به کشاورزی و خانه‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات در زمینه آبخیزداری توسط فرمانداری شهرستان شاهرود تامین شد، ابراز کرد: پس از بررسی طرح مطالعاتی، اعتبارات ملی اختصاص یافت و طرح‌های آبخیزداری اجرا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود به اجرای طرح بیابان زدایی و کاشت نهال اشاره و اضافه کرد: در بیابان‌های بیارجمند و طرود نهال کاری انواع گیاهان از جمله تاغ در دستور کار است، گیاه تاغ به ۲ سال آبیاری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه کنترل هرز آب‌ها در بیارجمند و جیلان انجام شد، افزود: بذر پاشی، نهال کاری و احیای مراتع با همکاری مرتع‌داران در راستای حفظ و نگهداری از جنگل‌ها در حال انجام است.

کشاورزیان به اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور اشاره کرد و گفت: تولید هر سال ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نهال در این شهرستان بیشتر شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه توزیع نهال از پاییز آغاز می‌شود، ابراز کرد: بیشتر گونه‌های تولیدی از نوع سنجد و تبریزی است که به منظور استفاده از میوه و چوب آن توزیع می‌شود.

وی آموزش و ترویج را از مهمترین راهبردهای این اداره دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت دانش آموزان و تشکل‌های مردمی همیار طبیعت برای حفظ و نگهداری عرصه‌های منابع طبیعی بهره برد.

کشاورزیان برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی را ضروری خواند و افزود: این کارگاه‌های آموزشی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.