سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان سینمایی:

نهضت افزایش و تجهیز سالن‌های سینما تا انتقاد از کمرنگی معنویت در تولیدات سینمایی

محمد خزائی در سمنان به برنامه‌ریزی برای تجهیز و افزایش شمار سالن‌های سینمایی کشور اشاره و از کمرنگی معنویت در فیلم‌های سینمایی انتقاد کرد.

 محمد خزائی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در سفر به سمنان در نشست با هنرمندان سینمایی استان سمنان گفت: توجه به زیرساخت‌های سینمایی در استان‌ها یک شعار نیست و تلاش می‌شود تقویت شود.

وی اضافه کرد: افزون بر ۲۰۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما هستند و توسعه سالن‌های سینمایی با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: سینما مصداق توسعه‌یافتگی فرهنگی است و اکنون مردم و مجلس برای ساخت سینما مطالبه‌گری می‌کنند که این مطالبه‌گری ارزشمند است.

وی یادآور شد: زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ۵۰۰ سینمای فعال و غیرفعال در کشور وجود داشت و اکنون ایجاد حداقل ۴۰۰ سالن سینما تا پایان ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: سال گذشته ۲۰۰ سالن سینمایی ایجاد شد و ۵۰ سالن سینمایی دیگر طی چند ماه آینده افتتاح می‌شود و تا پایان ۱۴۰۴ افزایش شمار سالن‌های سینمایی به یک هزار سالن در دستور کار است.

جذب ۸۰ کارگردان اولی از اقدامات سازمان سینمایی کشور در دولت سیزدهم

رییس سازمان سینمایی افزود: توسعه سالن، تقویت زیرساخت، کادرسازی و ایجاد تشکیلات جدید، انتخاب ۸۰ کارگردان اولی که ۶۰ نفر شهرستانی هستند از جمله برنامه‌ها و اقدام‌های سازمان سینمایی است.

خزائی گفت: بنیاد سینمای فارابی از سراسر کشور از علاقه‌مندان به بازیگری ثبت‌نام می‌کند و بعد از شناسایی، طی مراحل و استعدادیابی افراد، آن‌ها را بورسیه می‌کند.

وی یادآور شد: دعوت از فیلم‌ساز‌های استانی در جشنواره سینما جوان و جشنواره سینما حقیقت با هدف آشنایی فیلم‌سازان استانی و ارتقای آگاهی و دانش آن‌ها در دستور کار است.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: استفاده از تهیه‌کنندگان استانی با ظرفیت‌های استانی از رویکرد‌های مهم سازمان سینمایی کشور است.

گسترش متاورس و هوش مصنوعی عامل انقلاب تصویری/ حذف برخی مشاغل سینمایی به زودی

خزائی افزود: با وجود و گسترش فضای متاورس و هوش مصنوعی خیلی از مشاغل در سینما را به زودی حذف و جنس عرضه و تقاضا متفاوت خواهد شد که می‌توان از آن به عنوان انقلاب تصویری یاد کرد.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات انجمن سینمای جوانان استان سمنان، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش اعتبارات برای تولید ۱۰ فیلم کوتاه در استان سمنان برای کنگره سه‌هزار شهید مشکلی نخواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.