سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدالت در رفتار و حقارت در درون از رموز رسیدن به سعادت است

امام جمعه کرمان از کادر مدیریتی دستگاه قضایی، قضات و کارکنان استان کرمان تقدیر کرد و گفت: منصب قضا و داوری در حقیقت منصبی الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از کادر مدیریتی دستگاه قضایی، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان تقدیر کرد و گفت: منصب قضا و داوری در حقیقت منصبی الهی است و قاضی و داور حقیقی خداوند است و در نگاه اول حق داوری از آن خداوند است و در ادامه کسانی می‌توانند داوری کنند که ماذون ازسوی خداوند باشند، انبیاء الهی، ائمه معصومان، جانشینان امام معصوم (ع) و کسانی که از سوی جانشین امام معصوم ماذون هستند، با اذن به حوزه قضاوت و داوری وارد می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار اعضای شورای قضایی استان کرمان افزود: جایگاه قضا در نگاه دین اسلام بسیار رفیع است و هر چه جایگاه رفیع‌تر باشد، ماموریت‌ها نیز سنگین‌تر و دشوارتر است. 

وی اظهارداشت: دستگاه قضایی در حوزه ماموریت‌های خود نیز با دشواری‌های زیادی روبرو است، زیرا باید حریم و حرمت انسان‌ها را در تمامی حوزه‌ها حفظ کند و در این راستا برای حفظ جان، مال، آبرو و ناموس افراد تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عنوان کرد: در روحیه و نگاه، مامور به حقارت درون هستیم و هر چه منصب و جایگاه بالاتر می‌رود، باید تسلط بر درون افزایش یابد تا جایگاه و منصب اثر منفی روی ما نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن تاکید بر این مطلب که عدالت در رفتار و حقارت در درون از رموز رسیدن به سعادت است، گفت: امیدواریم دستگاه قضایی در استان کرمان که یکی از استان‌های سخت کشور در حوزه ماموریت‌های قضایی است، با حجم کاری بالا و ماموریت‌های سختی که در پیش دارد؛ به مانند گذشته موفق باشد و با شادابی، نشاط و با نگاه عادلانه و مثبت همچنان به پیش رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.