سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازنگری بر شیوه اختصاص سهمیه واحد های تولیدی البرز

رئیس دادگستری البرز گفت: شیوه‌های اختصاص سهمیه واحد‌های تولیدی بازنگری می‌ شود تا شاهد حوادث تلخ در جامعه نباشیم.

فاضلی هریکندی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به اینکه در حادثه مسمومیت الکلی از زمان وقوع حادثه تا کنون دستگاه قضایی به طور جدی وارد شده است، گفت: در همان ابتدای موضوع ۶ نفر از عوامل توزیع بازداشت شدند و در نهایت روز گذشته عامل اصلی این موضوع در یکی از استان های جنوب غربی کشور بازداشت شد.
 
او افزود: در بررسی موضوع علاوه بر اینکه تعزیرات حکومتی با شرکت تولیدی برخورد قاطع خواهد کرد اداره کل بازرسی استان سهمیه تمام واحد های تولیدی مورد بررسی قرار خواهد داد و واحد های تولیدی که سهمیه های اختصاصی را در بازار به فروش برسانند با برخورد های سنگین قضایی روبرو می گردند.
 
رئیس دادگستری البرز با اشاره به اینکه در پرونده های کثیرالشاکی  در سال های گذشته ۹۴ پرونده قضایی مهم استان منتج به صدور رای و تعیین تکلیف شده است، افزود: در موضوع پرونده کلاهبرداری مطرح شده در شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر کلاهبرداری به صورت رمز ارز ، دیوان عالی کشور مرجع تشخیص محل رسیدگی قضایی است و به زودی این پرونده مورد رسیدگی قضایی قرار خواهد گرفت. 
 
او افزود: یکی از نتایج سفر رییس قوه قضاییه به استان البرز انتقال زندان رجایی شهر به خارج از استان است و هماهنگی های لازم برای اجرای این دستور صورت گرفته است.
 
فاضلی هریکندی  با اشاره به اینکه سال گذشته یک درصد جرایم نسبت به سال ۱۴۰۰ در کشور افزایش یافته است از کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت در استان خبر داد، گفت: در سال ۱۴۰۰ در استان البرز با بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۵ فقره وقوع سرقت رتبه نهم کشور را دارا بودیم که با تشکیل قرارگاه ویژه سرقت و اقدامات قضایی متعدد این میزان در سال گذشته به ۲۱ هزار فقره کاهش یافت. 
 
رئیس کل دادگستری البرز افزود: در استان البرز ۴ قرارگاه ویژه صیانت از بیت المال ، پیشگیری و مقابله با جرایم خاص ،سرقت و ساماندهی اراضی و اسناد مالکیت تشکیل شده است  که تشکیل این قرارگاه ها نتایج بسیار مطلوبی در استان شاهد بوده ایم. 
 
او افزود: در قرارگاه صیانت از بیت المال با راه اندازی سامانه کشت یار و پایش بیش از ۸ هزار و ۲۹۳ نقطه در سال گذشته، ۷ هزار و ۲۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی و ۳۲۷ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.
 
فاضلی با اشاره به اینکه اولویت دستگاه قضایی در ایجاد اشتغال و حمایت از واحد های تولیدی است، افزود:  دستگاه قضایی استان ،با اقدامات متعدد برای ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد ‌ و حفظ اشتغال کرده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵۰ نفر با احیای واحد های تولیدی مشغول به کار شده و بیش از ۲ هزار نفر هم با جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی ادامه فعالیت می دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.