سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطار شورای رقابت به خودروسازانی که گران‌فروشی می کنند

شورای رقابت به خودروسازان اخطار داد که هرگونه تغییر قیمت‌های درب کارخانه ابلاغی شورای رقابت، تخلف محسوب می شود.

شورای رقابت با توجه به بازخورد مطالبات مردمی و بر اساس وظایف ذاتی خود در نظارت و بازرسی چگونگی اجرای دستورالعمل‌های صادره، طی نامه‌ای به امضاء رئیس این شورا به خودروسازان اخطار داد.

 

در متن این نامه آمده است: «شکایات متعدد واصله به شورای رقابت حاکی از وقوع تخلف از قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت درخصوص خودروهای سواری است. موکداً خاطر نشان می‌شود هرگونه تغییر قیمت‌های درب کارخانه ابلاغی شورای رقابت، تخلف محسوب شده و علاوه بر رسیدگی در شورای رقابت، موضوع از طریق مراجع قضاوتی و نظارتی پیگیری خواهد شد. »

 

در ادامه این نامه آمده است: «همچنین همه شرکت‌های خودروسازی مکلفند با توجه به مفاد ماده ۷ قانون ساماندهی صنعت خودرو، قیمت‌های فروش خودروهای تولیدی خود را شامل قیمت ابلاغی شورای رقابت به علاوه هزینه‌های مصرف‌کننده به تفکیک، به شورای رقابت اعلام کنند و با توجه به ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، قیمت‌های فروش خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت، در دسترس عموم قرار دهند. شایان ذکر است در صورت استنکاف از انجام تکالیف قانونی فوق الذکر اقدامات قانونی مقتضی به عمل خواهد آمد».

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام. لطفا قیمت های محصولات کرمان موتور را هم پیگیری کنید، هفته دیگه باید بریم ثبت نام، هنوز نمیدونیم قیمتش چنده.
اگر قیمت شورای رقابت نباشه باید انصراف بدیم.
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
قیمت دنا پلاس لطفا پیگیری کنید هنوز مشخص نشده مهلت پرداخت وجه هم تا 6 تیر هست
ایرانی
۱۰:۴۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام علیکم چرا کسی با شرکت های خودروهای مونتاژی برخورد نمیکنه بعداز 3 ماه چشم انتظاری از مرحله اول تازه شرکت فردا موتورز دعوت نامه فرستاده خودروی 645تومنی رو میگه باید یک میلیارد و 149تومن یکجا واریز کنید یعنی500 میلیون بالاتر از نرخ شورای رقابت .ماهم مجبوریم انصراف بدیم شمارو به خدا مردم رو دریابید و با شرکت های متخلف برخورد کنید.الان آخرین روز فرصت من هست که واریز کنم.مصرف کننده هستم مثل یک عده دلال هم نیستم که بخوام برای سود خرید کنم خواهش میکنم پیگیری کنید
من باید انصراف بدم ؟یا اینکه اگر واریز نکنم انصراف محسوب میشه؟
ناشناس
۱۸:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
شما اصلا اشتباه کردی از شارلاتان ها خودرو خریدی.