سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به استان کرمانشاه

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل تسهیلات جزء ۲ بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به استان کرمانشاه ابلاغ شده است.

مختار احمدی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در استانداری، گفت : با جذب ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جزء ۲ بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تعداد چهار هزار و ۶۴۲ فرصت شغلی در استان کرمانشاه ایجاد شد.

وی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون تعداد چهار هزار و ۶۰۹ طرح موفق به دریافت این تسهیلات شده اند، گفت : با جذب مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات زمینه ایجاد ۴ هزار و ۶۴۲ فرصت شغلی در استان فراهم شده است.

احمدی اظهار کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۱۱ طرح با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان با پیش بینی ۱۰ هزار و ۹۱۵ فرصت شغلی به بانک‌های عامل معرفی شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه این جلسه با تاکید بر تلاش مضاعف مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌های عامل برای جذب حداکثری تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ با توجه به فرصت کم جذب، گفت: مدیران بانک‌های عامل از ستاد خود پیگیر تخصیص منابع این تسهیلات باشند.

عبدالوحید محمدی، به ضرورت تحول در حوزه اشتغال استان اشاره کرد و افزود: تحول در حوزه اشتغال قطعاً با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در سایه توجه ویژه به ظرفیت‌های ایجاد اشتغال رقم خواهد خورد. 

وی تصریح کرد: از بانک‌هایی که به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات اشتغال عمل کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم و بانک‌هایی که عملکرد آن‌ها پایین‌تر از حد انتظار بوده باید پاسخگو باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تسهیلات این حوزه باید به اشتغال پایدار منجر شود و لازمه آن رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مسئول است، ادامه داد: همان‌طور که از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت تسهیلات سختگیری نکنند، دستگاه‌های اجرایی هم باید مراقبت کنند تا تسهیلات از مسیر خود منحرف نشده و به اشتغال پایدار بیانجامد.

محمدی به آخرین وضعیت اشتغال‌های ایجادی در سامانه ملی رصد در استان اشاره کرد و با بیان اینکه از ۳۴ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده در سند اشتغال در استان برای سال ۱۴۰۲ تاکنون چهار هزار و ۱۸۴ فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و ایجاد اشتغال را در اولویت برنامه‌های کاری خود بگذارند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.