سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داده‌های مکانی سهم بالایی در تصمیم‌گیر‌های آینده کشور دارند

آیین گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی با حضور مقامات کشوری و لشکری در سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به اهمیت داده مکانی و تبدیل آن به اطلاعات قابل استفاده برای تصمیم‌گیران رده بالا، گفت: داده‌های مکانی سهم بالایی در تصمیم‌گیر‌های آینده کشور دارند و با اضافه شدن شاخص ارزیابی SDI، امروز تعداد قابل توجهی از دستگاه‌ها در چارچوب به اشتراک گذاشتن داده‌های خود مشارکت می‌کنند و امروز بیش از ۲۹۳ دستگاه حدود ۱۹ هزار داده خود را در قالب SDI به اشتراک می‌گذارند. 

او گفت: داده‌های مکانی برای امنیت اطلاعات مهم است و به همین دلیل با افتا ریاست جمهوری هماهنگی خوبی داریم تا نقشه‌های ۱۰ هزار، ۲۵ هزار و  ۵۰ هزار مترمربعی تهیه کنیم. 

جاویدانه با اشاره به موضوع استقرار زیر ساخت داده مکانی (SDI) در کشور اظهار کرد: در سیاست‌های کلی توسعه دریامحور تعابیری وجود دارد که تحقق آن‌ها بدون استفاده از منابعی که داده‌ها را در یک پنجره واحد در اختیار قرار دهد، ممکن نیست و فقدان چنین زیرساخت باعث در هم‌ریختگی اطلاعات بین دستگاه‌ها می‌شود.

او ادامه داد: با ارائه زیر ساخت داده مکانی دریایی (MSDI)، خدمت به دامنه محدودی از کاربران هیدروگرافی به دامنه گسترده‌تری از کاربران حوزه دریایی تبدیل می‌شود

او گفت: استاندارد‌های مورد نیاز اقدامات هیدروگرافی برای تعامل پذیری بسیار لازم است که توسط کمیته هیدروگرافی در حال مدیریت است تا به همکاری بیشتر تمامی دستگاه‌ها منتج شود. 

جاویدانه اظهار داشت: چارت‌های دریایی با همکاری سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح به منظور استفاده بهتر از دریا و هیدروگرافی و آب‌های سرزمینی ایران تهیه شده و خواهد شود که می‌تواند مورد استفاده تمامی دستگاه‌ها با توجه به نیازمندی‌های آنان قرار گیرد.

او با اشاره به فروش نقشه‌های هیدروگرافی و درآمدزایی در این زمینه گفت: در سال گذشته و بعد از مدت‌ها توانستیم ۲ دستگاه آب نگار دریایی را فعال کنیم، اما برای ادامه کار نیازمند حمایت و پشتیبانی زیرساختی به دلیل گران بودن خرید و نگهداری از تجهیزات لازم آن‌ها هستیم؛ هر چند که هم اکنون اقدام به فروش نقشه‌های هیدروگرافی فراساحل و سرزمین می‌کنیم که درآمد زیادی را برای کشورمان به دست می‌آورد، ولی باید آن را توسعه دهیم. 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.