سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان همچنان تداوم دارد و افزایش محسوس دما مهمان بخش‌هایی از این استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان همچنان تداوم دارد و افزایش محسوس دما مهمان بخش‌هایی از این استان می‌شود.

محسن حیدری  گفت: از آخر وقت پنجشنبه تا دوشنبه پنجم تیرماه در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید تا خیلی شدید، توفان شدید گردوخاک و افزایش غبار برای مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و همچنین سقوط درختان و تیر‌های برق از اثرات این پدیده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: احتمال خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها با فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: به دنبال تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه اختلال در تردد‌های جاده‌ای و کاهش نسبی دما از جمعه در شمال استان و به تدریج در مناطق مرکزی پیش بینی می‌شود.

حیدری ادامه داد: از سه شنبه تا جمعه دوم تیر ماه نیز در مناطق شمالی و مرکزی و جنوبی استان افزایش محسوس دما رخ خواهد داد و احتمال رخداد دما‌های حدود بیشینه مطلق بلند مدت وجود دارد.

وی توصیه کرد: شهروندان باید از تردد‌های غیرضروری در زمان غبار آلود شدن هوا احتیاط کرده و در تردد‌های جاده‌ای و همچنین محافظت از گلخانه‌ها و در زمان توفان از کار در ارتفاعات جدا خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش محسوس دما علاوه‌بر خودداری از تردد‌های غیرضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر، باید در تأمین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت نیز مدیریت کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۰۱:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۲
به نظر من اگر آب بود و زمین ها سرسبز هوا به این اندازه گرم نمیشد
هر چه گیاه بیشتر سفره های زیر زمینی بیشتر
ناشناس
۱۵:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام بر بلوچستان زاهدان خیلی گرم هستش ماکه از گرما پختیم...حالا گرمیشو ولش بی آبی را کجای دلمان بزاریم سه روزه آب نداریم یعنی توبگو یه زره .....تورا خدا مسئولین به فکر ما هم باشین
ناشناس
۱۴:۲۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
نه اب ونه بنزین صفهای بنزین هم طولانی
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
تو بلوچستان همیشه هوا گرم ولی خدا کنه تو زابل هوا گرم بشه بلکه کمی فکری به حال بلوچستان بکنند
ناشناس
۱۵:۰۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
زابل گرمه داداش ۵۰ درجه ست مسئولین واسه شون فرقی ندارن زابل یا بلوچستان اینجا هم محرومیت موج می زنه هم استانی عزیز
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
مثلا چه فکری؟!!! گرمای هوا هم مگه دست مسئولینه که فتیله‌ش رو پایین بیارن؟!! حتی ابرقدرتها هم چنین توانی ندارن اخوی محترم!!!
ناشناس
۱۶:۳۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
برو زر مفت نزن زابل همیشه گرماش بالای 55درجه هست.آقایون مسئول که حقوق مفت میگیرن که زیر کولر وارفتن مردم بدبخت دارن تلف میشن از شدت گرما و بی برقی.
یاسیناذرسا
۱۷:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
داش منم بلوچم ولی پختم از گرما
ناشناس
۲۰:۳۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
والا سیستان هم همیشه گرمه
تو از پشت کدوم کوه اومدی که نمیفهمی این موضوع رو