سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پسکوف: روابط چین و آمریکا به روابط ما با پکن آسیبی وارد نمی‌کند

سخنگوی کاخ کرملین از سطح روابط استراتژیک قابل توجه میان چین و روسیه خبر داد که روابط با سایر کشور‌ها به آن آسیبی وارد نمی‌کند.

تحلیلگران می‌گویند سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به چین و تلاش برای تعمیق روابط میان واشنگتن و پکن همزمان با ادامه یافتن جنگ اوکراین از منظر روسیه نمی‌تواند خبر خوبی باشد، زیرا مسکو به دلیل تحریم‌های غرب اکنون وابستگی زیادی به روابط با چین داشته و در راستای منافع خود نمی‌داند که تنش‌ها میان دو کشور به سمت آرامش پیش رود. با این حال مقامات روسی در این زمینه نظر متفاوتی دارند. 

به گزارش تله تریدر، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «ما به دنبال آن نیستیم که تعمیق روابط میان چین و آمریکا را کم اهمیت جلوه دهیم. چین در حال استفاده از اصل حاکمیت خود برای گسترش مناسبات با کشور‌های دیگر است.»

وی افزود: «با این حال سطح روابط استراتژیک ما و چین این اطمینان خاطر را به ما می‌دهد که گسترش مناسبات پکن با کشور‌های دیگر باعث به خطر افتادن روابط میان ما و این کشور نخواهد شد.»

پیش‌تر «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین از نبود هیچ محدودیتی در گسترش مناسبات میان پکن و مسکو خبر داده بود و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پکن را شریک استراتژیک مسکو خوانده بود.

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و اعمال تحریم‌های سنگین غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه، مسکو مناسبات خود با چین را تعمیق بخشید به طوری که پکن اکنون بزرگترین وارد کننده گاز و نفت خام از روسیه محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.