سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور درصد بالایی از زنان در بدنه آموزش عالی کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون چهار میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند. 

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی گفت: جمهوری اسلامی زمینه توسعه دانشگاه‌ها و مراکز دینی را فراهم کرد. کشور در دوران قبل از انقلاب حدود ۱۷۰ هزار دانشجو داشته است. در حالی که هم اکنون چهار میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند. 

به گفته وی در حال حاضر درصد بالایی از زنان در بدنه آموزش عالی هستند. ایران جایگاه زنان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی و اجتماعی ارتقاء داده است. 

او بیان کرد: توسعه با مقررات و بسترسازی مناسب محقق می‌شود و این امر با توصیه ایجاد نخواهد شد. باید از ظرفیت دانشجو‌ها در دانشگاه استفاده بهتری شود. 

حجت الاسلام مصطفی رستمی، نماینده رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آموزه‌ها در نظام غرب که بخشی از آن ناشی از جریان فکری غرب و مسیحیت است، یک باور نادرست را در خصوص زنان ترسیم کرده اند.

سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید حضور زنان را در جامعه باور داشته باشیم و معتقدم که زنان نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند. 

به گفته وی تمرکز بر توانمند سازی زنان برای حوزه‌های مختلف یک ضرورت محسوب می‌شود. انقلاب اسلامی برای اولین بار الگوی علوی را ارائه کرده است.

علم الهدی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: الان حدود ۶۰ درصد از دانشجویان، خانم ها  هستند. 

او گفت: معتقدیم که مسئولیت‌ها در جامعه متناسب با مزیت‌های مردان و زنان تقسیم می شوند و نقش‌های تربیتی زنان پررنگ‌تر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.