سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستا‌های هدف آبرسانی در همدان افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: روستا‌های هدف آبرسانی در این استان از ۱۶۰ به ۴۱۰ روستا افزایش یافت.

فرهاد بختیاری بیان کرد: یکی از اقدامات خوب و جهادی دولت سیزدهم و از ابداعات وزیر نیرو آبرسانی به روستا‌ها با عنوان «جهاد آبرسانی» بود که برای نخستین بار به نتیجه رسید.

او اضافه کرد: بر اساس این طرح بهمن ۱۴۰۰، قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان متولی آبرسانی روستایی منعقد شد که طبق این قرارداد ۵۰۹ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۶۰ روستا با همکاری شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی به عنوان نماینده و معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: هم اینک این طرح با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و طبق زمانبندی به جای بهره برداری از این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳، آبرسانی به ۱۶۰ روستا تا پایان امسال به نتیجه و پیشرفت ۱۰۰ درصدی می‌رسد.

بختیاری فر ابراز امیدواری کرد: در مسیر اجرای این طرح مهم با مشکل تامین اعتبارات مورد نیاز مواجه نشده تا یکسال پیش از موعد پیش بینی شده آبرسانی به ۱۶۰ روستای هدف به نتیجه برسد.

او بیان کرد: طرح آبرسانی به ۱۶۰ روستا در قالب ایجاد چندین ساخت مخزن و مجتمع آبرسانی، حفر چاه، اجرای خط انتقال و اصلاح شبکه دنبال شد و چنانچه برای هر یک از این طرح‌های در دست اجرا یک پیمانکار می‌گرفتیم مجبور بودیم برای هر روستا چهار پیمانکار انتخاب کنیم، اما هم این‌ها در قالب قرارداد با بسیج سازندگی تجمیع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تعدادی از دیگر روستا‌ها با توجه به خشکسالی، کاهش و کمبود منابع آبی در چند سال اخیر با تنش آبی مواجه شده و باید با اجرای کار‌های اصلاحی و عمرانی از این خدمات بهره‌مند شوند که در این راستا با نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان مذاکراتی صورت گرفت.

بختیاری فر یادآوری کرد: در سفر سردار جمال الدین آبرومند معاون هماهنگ کننده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به همدان این موضوع طرح و استاندار همدان تاکید کرد این قرارداد در تهران به قراردادی بین شرکت موسسه آب و فاضلاب کشور، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت آب و فاضلاب همدان تبدیل شود.

او ادامه داد: مقرر شد ۷۰۰ میلیارد تومان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بابت قرارداد دوم تامین اعتبار کنند و استاندار همدان هم با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای آبرسانی به این روستا‌ها موافقت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان قرارداد جدید با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد و مقرر شد آبرسانی به ۲۵۰ روستای جدید به ۱۶۰ روستای که پیشتر پیش بینی شده بود اضافه شود که مدت قرارداد جدید سه سال است.

بختیاری فر افزود: علاوه بر کمیت در زمینه کیفیت آب آشامیدنی برخی روستا‌ها به ویژه در کبودرآهنگ برنامه‌هایی در دستور کار است چرا که آب برخی روستا‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

او اضافه کرد: در این راستا یکسری دستگاه‌های تصفیه آب و آب شیرین کن خریداری و یک دستگاه در روستای چارلی نصب شد که به زودی وارد فاز بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با بهره گیری از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای خرید این دستگاه‌ها قرار است در طول اجرای این ۲ قرارداد مشکل کمی و کیفی آب آشامیدنی همه روستا‌ها رفع شد.

بختیاری فر تاکید کرد: یکی از اهداف و آرمان‌های شرکت آب و فاضلاب این است که تا سه سال آینده همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب مشکل در تامین آب نداشته باشند.

او افزود: هم اینک با وجود بهبود وضعیت آب و وارد نشدن به ماه‌های بحرانی یعنی تیر و مرداد، از یک هزار و ۱۰۰ روستا ۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.