شهبازی گفت: هواپیما در صورتی که فرسوده باشد اجازه پرواز نخواهد داشت و هواپیمایی براساس سیستم تعمیر و نگهداری که برای آن تعریف شده است با گذشت زمان هزینه های تعمیر و نگهداری آن افزایش می یابد ولی هیچ وقت ما نمی توانیم بگویم فرسوده شده است.
معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری افزود: مگر آنکه کامل از خط پرواز کنار گذاشته شده باشد و برنامه های تعمیر و نگهداری آن اجرا نشود و در این شرایط هواپیما دچار فرسودگی خواهد شد و مدیریت پرواز نخواهیم داشت.
او گفت: عمر ناوگان هوایی در کشور افزایش یافته و به ۲۷ سال رسیده است و ما نیاز است که ناوگان خود را نوسازی کنیم و هواپیما جدید وارد ناوگان شود که به دلیل وجود تحریم ها این کار با مشکلاتی همراه است.
شهبازی گفت: کشورهای خارجی مستقیم به ما ناوگان نمی فروشند و اجازه ورود هیچ قطعه ای داده نمی شود و سخت ترین بخش حمل ونقل کشور مربوط به بخش هوایی است.