سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت‌رسانی هلال احمر به ۴۹ هزارنفر در سیل خردادماه

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح مهم‌ترین اقدامات هلال‌احمر در سیل خردادماه، از امدادرسانی به ۴۹ هزار و ۵۶۲ نفر، در ۲۷ روز گذشته خبر داد.

محمودی با اشاره به هشدار‌های سازمان هواشناسی (سطح قرمز و نارنجی) در سطح کشور از اول تا ۲۷ خرداد گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در ۲۳ استان و ۷۶ شهرستان جمعیت هلال احمر اقدام به ارائه خدمات امداد و نجات در ۱۴۸ منطقه عملیاتی شامل ۹ شهر، ۱۲۳ روستا، ۸ منطقه عشایری و ۸ محور سیل‌گیر و کوهستانی کرد.
 
محمودی افزود: طی عملیات‌های امداد و نجات در مناطق ناشی از سیلاب به ۴۹ هزار و ۵۶۲ نفر از آسیب‌دیدگان و در راه‌ماندگان خدمات امداد و نجات ارائه شد.
 
سرپرست سازمان امدادونجات، گفت: ۶۷۱ آسیب دیده در سوانح مختلف جوی اسکان اضطراری و ۱۳۵ آسیب‌دیده ناشی از بارش شدید باران پس از نجات به مناطق امن انتقال یافتند.
 
وی افزود: در ۲۷ روز گذشته، ۱۴ مصدوم و بیمار (شامل ۲ مادر باردار) توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۳ مصدوم در محل حادثه خدمات لازم درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند.
 
محمودی گفت: در ۲۳ استان کشور و با بکارگیری ۴۲۷ تیم عملیاتی و ۱۷۴ دستگاه موتورپمپ و لجنکش، ۴۵۰ منزل مسکونی از آب و گل و لای تخلیه شد.
 
این مقام مسئول افزود: متاسفانه در این مدت زمان، ۳۰ نفر از هموطنان به دلیل وقوع سیل (۱۹ نفر)، رعد و برق (۸ نفر) و ریزش کوه (۳ نفر) به دلیل شدت جراحات در ۱۰ استان کشور جان خود را از دست داده‌اند، همچنین طی این مدت با اعلام مفقودی ۳ نفر در شهرستان کوهپایه (اصفهان) و محور کرج – چالوس (البرز) تیم‌های جستجو جمعیت هلال‌احمر در حال جست وجو مناطق آسیب جهت کشف مفقودین هستند.
 
سرپرست سازمان امدادونجات با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی در استان اردبیل انجام شده، افزود: در این مدت زمان، بیشترین امدادرسانی در استان‌های اردبیل با ۴۵ هزار و ۸۷۷ نفر، البرز با هزار و ۲۳۰ نفر و کرمان با ۵۱۸ نفر به انجام رسیده است، همچنین با توجه به شدت آسیب‌ها امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در استان‌های اردبیل، اصفهان و تهران ادامه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.