سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیازمند به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فاز نخست مترو اهواز

شهردار اهواز گفت: برای تکمیل فاز یک طرح متروی اهواز به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رضا امینی گفت: یکی از مهمترین طرح‌های شهر اهواز، مترو است که ادامه روند تکمیل این طرح به زودی انجام می‌شود البته برای تکمیل فاز یک این طرح به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهردار اهواز با اشاره به دریافت تسهیلات ۷۰ میلیارد ریالی شهرداری اهواز در سال ۸۳ و پرداخت نشدن اقساط آن پس از ۱۷ سال گفت: این تسهیلات برای آزادسازی خیابان نهج البلاغه جنب حرم علی بن مهزیار دریافت شده بود که در اوایل فعالیت در شهرداری متوجه شدیم به دلیل جریمه دیرکرد باید رقمی بیش از چهار هزار میلیارد ریال پرداخت کنیم.

با گفته او با هماهنگی‌های صورت گرفته و با پرداخت یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال توسط شهرداری، این وام تسویه شد و توانستیم اوراق مشارکت و دسته چک بگیریم.

امینی می گوید: یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال گذشته برای اتوبوسرانی دریافت کردیم و امسال نیز سه هزار میلیارد ریال دریافت می‌کنیم.

به گفته این مقام مسئول وجود امپراطوری پیمانکاران در شهرداری اهواز از دیگر مشکلات مهم ما بود که این موضوع را به خوبی مدیریت کرده و دست خیلی از پیمانکاران ناکارآمد را کوتاه کردیم هر چند تا حدود زیادی روند خدمت‌رسانی به مردم کند شد.

شهردار اهواز گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات آلایندگی به حساب شهرداری اهواز واریز شد، اما این موضوع به نوعی از سوی مردم مطرح می‌شود که گویا هزاران میلیارد تومان وارد شهرداری شده است.

او ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل آلایندگی‌ها به احداث پل شهید قربانی اختصاص یافت و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پل چهارشیر و حدود سه هزار میلیارد ریال برای آسفالت مناطق در نظر گرفته شد.

امینی گفت: برای تسویه بدهی به پیمانکاران و سایر کار‌ها ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بانکی دریافت کردیم، در حوزه خدمات موتوری که یکی از ارکان شهرداری‌ها است، اقدامات ارزنده‌ای در راستای رفاه حال شهروندان انجام شد.

شهردار اهواز می‌گوید: توسعه ناوگان حمل و نقل، تعمیر و تعویض ناوگان فرسوده نیاز به هزینه‌های میلیاردی دارد، زمانی که شهرداری اهواز را تحویل گرفتیم تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس در آن فعالیت می‌کرد در حالی که با خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس این تعداد اکنون به بیش از ۲۰۰ مورد رسیده است اگرچه طبق میانگین کشوری، شهر اهواز باید هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشد.

به گفته او این شهر نیاز به ۶ هزار تاکسی دارد، اما تعداد تاکسی‌های فعال آن یک هزار و ۹۰۰ دستگاه است که کیفیت آن‌ها در شان مردم نیست.

امینی گفت: طبق آخرین آمار، ۶ هزار و ۳۶۳ دستفروش در سطح اهواز وجود دارد که یک هزار و ۸۱۵ نفر آن‌ها در بازار جمعه ساماندهی شده‌اند؛ بازارچه‌های کیان، سه راه خرمشهر و زرگان نیز در همان محل، ساماندهی می‌شوند که امیدواریم با کمک رسانه‌ها فرهنگ‌سازی خوبی در این زمینه صورت گیرد.

او می‌گوید: رسانه‌ها باید به ما کمک کنند تا حق خوزستان و اهواز را بگیریم و به ۱۰ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی بسنده نکنیم چراکه این میزان اعتبار تنها در سه، چهار طرح هزینه شد.

شهردار اهواز گفت: ۶۰ هزار میلیارد ریال از محل آلایندگی به استان اختصاص یافت که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن به شهرداری اهواز داده شد در حالی که طلب شهرداری‌های استان از محل آلایندگی‌ها در سال‌های اخیر، بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است.

امینی می‌گوید: قبل از عید برای زیباسازی شهر اهواز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد و سعی کردیم در این زمینه صرفه جویی کنیم، اما متاسفانه برخی گفتند خرید شهرداری تنها از شهر‌های خاصی صورت می‌گیرد و به دنبال حاشیه سازی بودند.

او می‌گوید: ساماندهی پنجره واحد تکلیف قانونی است و شهرداری‌ها موظف هستند خدمات خود را در این طرح ارائه دهند؛ پس از بررسی مشکلات و رفع نقاط ضعف، کار اجرایی این طرح از سه ماه آینده با اولویت خدمات مجازی در مناطق شهرداری اهواز اجرایی خواهد شد.

شهردار اهواز گفت: سرانه فضای سبز اهواز بسیار ناچیز و شاید ۲ سوم شهر‌های دیگر است که برای برطرف کردن این مشکل به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهردار اهواز به خرید دستگاه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اشاره کرد و گفت: قرار است روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن نخاله ساختمانی از این طریق بازیافت شود همچنین توسط دستگاه دیگری، نخاله‌های ساختمانی به جدول و بلوک تبدیل شوند که در سال جاری تاکنون ۳۰ هزار تن نخاله را جمع آوری و بازیافت کرده‌ایم. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.