سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه خواستار ادامه تحقیقات درمورد جنایات جنگی در افغانستان شد

نمایندگی روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان نباید به فراموشی سپرده شود.

نمایندگی روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل، با بیان اینکه جنایات جنگی آمریکا و ناتو در مدت ۲۰ سال حضور نظامی در افغانستان نباید به فراموشی سپرده شود، ادامه تحقیقات درمورد این جنایات جنگی را خواستار شد.

یاروسلاو یریومین دیپلمات روس در پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، تاکید کرد: ادامه کار برای جمع‌آوری اطلاعات و افشای جنایات آمریکا و ناتو در افغانستان دارای اهمیت است.

این عضو هیئت روسی در سازمان ملل، با انتقاد از رویکرد آمریکا و متحدانش برای سیاسی کردن موضوع کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، ارتباط دادن این مساله با اجرای برخی تعهدات را غیر قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: تسهیل ثبات و امنیت اولویت روسیه در مورد افغانستان است.

گفتنی است با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ (۱۵ اوت ۲۰۲۱) ارائه کمک‌های مالی بین المللی به این کشور با اختلال مواجه شد.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی ارسال کمک مالی به افغانستان را به حالت تعلیق درآوردند. همچنین دولت بایدن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان به ارزش ۷ میلیارد دلار را به عنوان بخشی از تحریم های خود علیه طالبان مسدود کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.