سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۲۵۵ نقطه بحرانی حریق در منابع طبیعی کرمانشاه

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد ۲۵۵ نقطه بحرانی در استان کرمانشاه شناسایی شده، گفت : این نقاط اکثرا در منطقه اورامانات هستند.

سنجری جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به استفاده از نیرو‌های بومی محلی برای حفاظت از منابع طبیعی، گفت : تعداد بیش از ۲۶۰ نفر دیده‌بان برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی فعال خواهند شد.

سنجری خاطرنشان کرد: این دیده بانان از بین مردم بومی انتخاب شده و به دلیل اینکه در منطقه ساکن هستند جزو اولین افرادی هستند که در جریان حریق قرار می‌گیرند، لذا به سرعت نسبت به اطفای حریق اقدام کرده و آتش را در همان لحظه‌های نخست شروع اطفاء می‌کنند.

وی به انجام دیگر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان، گفت: تیغه‌زنی جاده‌های اصلی و فرعی، برگزاری مانور‌های آزمایشی اطفای حریق، برگزاری دوره‌های آموزشی در روستا‌ها و… از دیگر برنامه‌های در دست اجرا برای حفاظت از منابع طبیعی در استان است.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از روستاییان، بهره برداران، دهیاران و اعضای شورا‌های روستا‌ها خواست نسبت به آتش‌سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و هرگونه آتش سوزی را به شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع‌رسانی کنند

سنجری با اشاره به بالا رفتن احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع به ویژه جنگل‌ها در پی گرم شدن هوا، افزود: علاوه بر ۱۹ پایگاه اطفا حریق، دو پایگاه جدید اطفا حریق در منطقه اورامانات و کرمانشاه احداث شده که نیاز به تجهیزات دارد.

وی گفت: یکی از اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت منابع طبیعی در پیشگیری از آتش‌سوزی ایجاد یکهزار و پانصد کیلومتر آتش‌بُر با همکاری راهداری در حاشیه جاده‌ها و مناطق نزدیک جنگل‌ها برای جلوگیری از هر گونه حریق احتمالی بوده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.