محمدمهدی صدوقی با اشاره به اولویتهای راهبردی معاونت آموزشی گفت: حرکت به سمت مرجعیت علمی از جمله مهمترین اهداف این معاونت در دانشگاه است.
وی با بیان این که ۱۴ گروه آموزشی دانشگاه در مسیر مرجعیت در حال حرکت هستند، افزود: ارتقای نظام پاسخگوی آموزش ، توسعه برنامههای توانافزایی آموزشی، توسعه کمی و کیفی آموزش و آزمون مجازی و ترکیبی، استقرار سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات آموزشی و دستیابی به دانشگاه کارآفرین و مولد منابع از دیگر اهداف آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محسوب میشود.
صدوقی با بیان اهمیت توجه به هوش مصنوعی در بحث آموزش، تصریح کرد: کمیتهای در دانشگاه هوشمند تشکیل شده و امیدواریم در آینده نزدیک به نتایج خوبی در زمینه آموزش دست یابیم، معاونت آموزش دانشگاه گرنتهایی را برای این موضوع در نظر خواهد گرفت.
صدوقی از فعالیت هزار و ۵۱۷ عضو هیئت علمی در ۹۵ گروه آموزشی خبر داد و افزود: در سالهای اخیر تعداد اعضای هیئت علمی ۲۰ درصد افزایش داشته است و ۵۰ درصد این تعداد را هیئت علمی جوان تشکیل میدهند. در حال حاضر نسبت دانشجو به استاد ۱۰ به یک است که با توجه به افزایش ظرفیت جذب دانشجو، تعداد اعضای هیئت علمی نیز باید ارتقاء پیدا کند.
به گفته وی، ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه در حال تحصیل در دورههای تحصیلات تکمیلی و ۶۰ درصد در حال تحصیل دورههای کارشناسی هستند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: توسعه هوشمندسازی در آموزش علوم پزشکی و راهاندازی بیمارستان شبیهساز آموزشی از دیگر اهداف معاونت آموزشی دانشگاه است. در این مسیر طراحی نرمافزارها، راهاندازی وب اپلیکیشنها و ابزار کمک آموزشی منجر به دریافت رتبههای برتر در شانزدهمین جشنواره آموزشی مطهری شد.
صدوقی ادامه داد: طرح ارزیابی گروهها نیز برای ۷۰ گروه از ۹۵ گروه آموزشی انجام شده است که سه گروه بالینی و سه گروه پایه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: سامانه آموزشی مجازی بهشتی و مرکز آزمون الکترونیک که بهرهگیری از آن از سال گذشته کلید خورد، در حال حاضر نیز در سیستم آموزشی دانشگاه مورد استفاده قرار میگیرد. در مرکز آزمونهای الکترونیکی دانشگاه به طور میانگین روزانه چهار تا پنج آزمون در حال برگزاری است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به برخی دستاوردهای معاونت آموزشی نظیر کسب افتخارات و رتبههای برتر در جشنواره آموزشی مطهری، دریافت اعتباربخشی کامل توسط هفت مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی تابعه دانشگاه، کسب مدال در المپیاد علمی کشوری، موفقیت دستیاران در کسب رتبههای پنج درصد و ۱۰ درصد در آزمونهای بورد تخصصی و فوق تخصصی و تحقق ۹۷ درصد برنامههای عملیاتی وزارت بهداشت در معاونت آموزشی دانشگاه اشاره کرد.