سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بهزیستی ایلام خبر داد

بهره مندی ۵۰۰ خانواده دارای فرزند دوقلو و چندقلو از خدمات بهزیستی ایلام

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: ۵۰۰ خانواده دارای فرزند دوقلو و چندقلو در راستای طرح جوانی جمعیت و زادآوری تحت حمایت خدمات بهزیستی استان هستند.

حسین نورعلیوند، مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: در گذشته تنها سه دهک اول درآمدی دارای فرزند دوقلو و چند قلو مشمول دریافت مستمری بودند، ولی با اقدام دولت سیزدهم خانواده‌های دارای فرزند دوقلو تا دهک هفت و دارای فرزند چندقلو بدون محدودیت دهک مشمول برقراری مستمری شده اند که تعداد آن‌ها در استان ۵۰۰ خانوار است. 

وی افزود: در راستای حمایت از خانواده‌های تحت حمایت تاکنون خدماتی، چون افتتاح ۱۲ گروه همیار زنان سرپرست خانوار، برقراری بیمه اجتماعی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، افتتاح مرکز جامع امور آسیب دیدگان اجتماعی، راه اندازی ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان‌های بدره و دره شهر غربالگری شنوایی ۱۴هزار و ۴۷۰ نوزاد، غربالگری بینایی حدود ۴۰هزار کودک ۳تا ۶سال و ارایه خدمات ژنتیک به بیش از چهار هزار نفر انجام گرفته است.

وی ادامه داد: از دیگر خدمات دولت به جامعه هدف بهزیستی رایگان شدن تعرفه آب و برق و گاز ۲۹ هزار خانوار مددجو، معافیت انشعاب آب، برق و گاز برای ۲هزار و ۳۷۱ مددجو با بیش از ۳۴ میلیارد ریال و پرداخت بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی معلولان و مددجویان به مبلغ ۱۴۵میلیارد ریال است. 

مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: در حوزه مسکن نیز این خدمات شامل پرداخت ودیعه، تامین و تعمیر مسکن بوده که در طول این مدت ۷۰۳ مورد خدمت با اعتبار حدود ۵۶۰ میلیارد ریال به جامعه هدف بهزیستی ارایه شده است.

نورعلیوند افزود: همچنین خدماتی نظیر افزایش ۲ برابری سهم کمک هزینه مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول به بالا، برقراری مستمری تمامی خانوار‌های پشت نوبت حوزه اجتماعی، حذف دهک درآمدی خانواده‌های دارای فرزند چندقلو برای برقراری مستمری و برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی برای اولین بار طی این مدت انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی برای اولین بار گفت: این اقدام با هدف حمایت از خانواده‌های معلولان انجام تا آن‌ها در نزد خانواده‌ها نگهداری و از سپردن آن‌ها به مراکز بهزیستی جلوگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.