سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادواره شهدای عملیات «دارلک» در مهاباد برگزار شد

یادواره شهدای عملیات «دارلک» با حضور بیش از ۲ هزار نفر از خانواده شهدا و یادگاران دوران دفاع مقدس شهر‌های جنوب آذربایجان غربی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان در شهر «گوگ تپه» برگزار شد.

سردار طالب رحیمی جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در آیین گرامیداشت عملیات «دارلک» مهاباد گفت: عملیات «دارلک» در تامین امنیت منطقه و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان نقش بسیار تاثیر گذاری داشت و پس از امنیت و آرامشی دوباره در منطقه جنوب استان حاکم شده است.

وی اضافه کرد: راه شهدا راه عاقبت بخیری جوانان و نسل‌های بعدی پس از انقلاب است تا سعادت همشیگی را برای جامعه متصور بود.

سردار رحیمی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس و محور مقاومت راهبردی برای قوی شدن در همه ابعاد است و زنده نگه داشتن این فرهنگ نجات‌بخش امری ضروری و موثر برای جامعه است و مسیر پیشرفت و اقتدار را به جوانان نشان می‌دهد.

«دارلک» روستایی در حد فاصل ۱۵ کیلومتری شهر مهاباد است که در سال ۱۳۶۰ برای آزادسازی این مناطق از وجود گروهک‌های معاند از ۱۷ تا ۲۸ خرداد عملیاتی با عنوان «دارلک» توسط رزمندگان اسلام شکل گرفت و منجر به شهادت ۳۴ نفر از فرزندان این منطقه شد.

در عملیات «دارلک» که حالا نمادی است از وحدت در سنگر‌های دفاع به غیر از شهید امینی ۳۵ شهید دیگر هم آسمانی شدند. در این عملیات تلفات سنگینی هم بر گروهک‌های معاند وارد آمد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.