سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۶ مورد مار و عقرب گزیدگی در خراسان شمالی

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ثبت ۶ مورد مار و عقرب گزیدگی در استان طی ۳ ماه امسال خبر داد.

 نیستانی گفت: با گرم شدن هوا، فعالیت مار‌ها نیز افزایش می‌یابد و اغلب برای شکار و زاد و ولد به بیرون از لانه‌های خود می‌آیند که این امر احتمال مار و عقرب گزیدگی را افزایش می‌دهد.

او گفت: در واقع مار و عقرب‌ها حیواناتی خون سرد هستند و در زمان فصل سرد سال ترجیح می‌دهند در داخل لانه‌های خود بمانند در نتیجه در این موقع از سال فعالیت چندانی ندارند.

نیستانی گفت: تعداد مار و عقرب گزیدگی‌های رخ داده در ۳ ماهه امسال مشابه مدت مشابه سال گذشته بوده و افزایش و کاهش چندانی نداشته است.
او با بیان اینکه خراسان شمالی از لحاظ وجود گونه‌های مختلف مار دارای تنوع زیستی بالایی است، گفت: بیشتر عقرب‌ها در مناطق جنوبی استان همچون گرمه و جاجرم هستند، اما در سایر نقاط استان نیز وجود دارند.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در تمامی شهرستان‌های استان یک بیمارستان به عنوان بیمارستان سانترال وجود دارد که بیماران حیوان گزیدگی را پذیرش کرده و به آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

او گفت: بهتر است شخصی که دچار مارگزیدگی شده اگر لاشه مار وجود دارد آن را نیز برای تشخیص سریع‌تر نوع مار و پادزهر انتخابی با خود به بیمارستان بیاورد.
نیستانی گفت: میزان حیوان گزیدگی (سگ گزیدگی) در شهرستان فاروج بیشتر از شهرستان‌های دیگر در این استان مشاهده می‌شود.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بالا بودن تعداد سگ‌های ولگرد و همچنین سگ‌های گله سبب شده تا موارد حیوان گزیدگی در استان بالا باشد.

نیستانی گفت: خراسان شمالی یکی از استان‌هایی در کشور به حساب می‌آید که روند حیوان گزیدگی در آن بالا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.