سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور جدید مذاکرات تبادل اسرا در یمن بعد از عید قربان

دولت مورد حمایت عربستان در یمن از ادامه رایزنی ها با انصار الله درخصوص تبادل اسرا پس از عید قربان خبر داد.

دولت مورد حمایت عربستان در یمن اعلام کرد که رایزنی‌ها با انصار الله درخصوص تبادل اسرا در امان پایان یافته و دور جدید مذاکرات پس از عید قربان آغاز خواهد شد.

میدل ایست به نقل از الخلیج آنلاین نوشت: ماجد فضائل، عضو هیئت مذاکره کننده دولت مستعفی یمن گفت که این دور از مذاکرات در فضایی مثبت و پس از موافقت انصار الله با تبادل سیاسی محمد قحطان طی عملیات آتی تبادل اسرا به پایان رسید.

وی توضیح داد که در این دور از مذاکرات، پیشنهاد‌هایی برای انتقال به سران با هدف موافقت مطرح شد تا در صورت موافقت پس از عید قربان و در دور جدید بر سر جزئیات آن توافق شود.

فضائل ضمن اشاره به پایبندی دولت مستعفی یمن به جدیت در تعامل با انصار الله، بر اهتمام به تحقق همه مطالبات بر اساس اصول تاکید کرد.

گفتنی است این دور از مذاکرات میان دولت یمن و انصار الله در امان از روز جمعه آغاز شده بود.امان پایتخت اردن، میزبان مذاکرات هیئت‌های دولت مورد حمایت عربستان در یمن و جنبش انصار الله یمن درخصوص پرونده اسرا و بازداشت شدگان بود.

سازمان ملل در ماه مارس در سوئیس میزبان یک دور مذاکره میان طرف‌های درگیر در یمن بود که به موجب آن در آوریل بیش از ۸۰۰ اسیر و بازداشتی میان دو طرف آزاد شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.