سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

مردم در دریاچه سد‌ها و کانال‌های آبیاری شنا نکنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت:مردم به ویژه روستاییان از شنا در رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و دریاچه سد‌های استان خودداری کنند.

جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: همه ساله با آغاز فصل گرما تعداد زیادی از مردم به ویژه روستاییان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های مکرر در رودخانه ها، دریاچه‌ها، مخازن سد‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی شنا می‌کنند که در برخی موارد منجر به وقوع حوادث ناگواری می‌شود.

عیدانی گفت: تاسیسات آبی سد استقلال میناب، کانال‌های کشاورزی، حوضچه ها، شبکه آبیاری میناب و همچنین حاشیه سد‌های شمیل و نیان و دریاچه سد جگین شامل، بند انحرافی جگین، ایستگاه پمپاژ جگین و نیز کانال‌های انتقال آب تعدادی از بند‌های انحرافی، طرح‌های تغذیه مصنوعی و آبگیرها به دلیل دارا بودن حجم زیادی از آب، از مهمترین نقاط مخاطره آمیز برای شنا کردن هستند.

او گفت:دریاچه سد‌ها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی کاملا نامشخص و باتلاقی بودن، مکانی بسیار خطرناک برای شنا کردن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها، کانال‌های آبیاری و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

عیدانی گفت: افرادی که حاشیه رودخانه‌ها را برای گذران اوقات فراغت و تفریح انتخاب می‌کنند، از ورود و نزدیک شدن به نقاط پر خطر رودخانه‌ها و دریاچه سد‌ها خودداری کنند و در این مناطق شنا نکنند.

او گفت: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سد‌ها گفت: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سد‌ها باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و حتی مرگ شناگران می‌شود.

عیدانی گفت: مسافران و شهروندان به تابلو‌های نصب شده در اطراف دریاچه سد‌ها و توصیه‌های مسئولان توجه و از شنا کردن در دریاچه سد‌ها، کانال‌های انتقال آب و تاسیسات آبی جدا خودداری کنند.

برچسب ها: شنا ممنوع ، غرق شدگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.