سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ رشد جمعیت در جنوب غرب خوزستان کاهش یافت

نرخ رشد جمعیت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مقایسه با سال‌های گذشته ۲ دهم درصد کاهش یافته است.

عبدالله خوان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان می‌گوید: با اینکه نرخ رشد جمعیت در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در سال‌های گذشته ۵ و نیم دهم بوده است، این رقم هم اکنون حدود ۲ دهم درصد کمتر شده است که البته با توجه به بافت سنتی و عشایری جمعیت این شهر‌ها و همچنین سابقه تشکیل خانواده‌های پر جمعیت در این منطقه نگران کننده است.

با اعمال سیاست ایجاد محدودیت در فرزندآوری در گذشته نرخ رشد جمعیت در استان خوزستان از ۳ و نیم تا ۴ درصد به حدود ۲ و چهار تا ۲ و نیم دهم درصد رسیده است؛ بنابراین باید تدابیری برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری اندیشیده شود تا نسل آینده نسل جوان و سازنده باشد و جمعیت پیر به حداقل برسد و مثل گذشته بیشتر جمعیت جوان باشد.

در این بین بیشترین نرخ رشد جمعیت به ترتیب مربوط به شادگان، خرمشهر و آبادان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به نرخ رشد جمعیت در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نرخ رشد جمعیت در شهرستان شادگان بیش از ۲ و هفت تا ۲ و هشت دهم درصد، در خرمشهر ۲ و شش تا ۲ و پنج دهم و در آبادان حدود ۲ و پنج تا ۲ و چهار دهم درصد است.

نرخ رشد جمعیت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان یعنی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در حال حاضر ۳ و ۵ دهم است که در رتبه سوم کشور قرار می‌گیرد. 

این در حالی است که نرخ رشد جمعیت در استان خوزستان به حدود ۲ و چهار تا ۲ و نیم دهم درصد و نرخ رشد جمعیت در کشور هم اکنون ۷ دهم است که کمترین نرخ در ۲۵ سال گذشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.