سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان:

۴ هزار هکتار از اراضی در کوهبنان به کشاورزی اختصاص دارد

امینی زاده گفت: ۲ هزار  و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در کوهبنان به کشت محصولات باغی و هزار و ۵۰۰ هکتار  به کشت محصولات زراعی اختصاص دارد.

همزمان با هفته جهاد کشاورزی، محمد رضا امینی زاده در جمع نمازگزاران کوهبنانی در مسجد جامع با اشاره به وضعیت کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: کوهبنان دارای ۲۹۱ آبادی و سطح زیرکشتی معادل ۴ هزار  هکتار است که ۲ هزار  و ۵۰۰ هکتار مربوط به محصولات باغی و ۱ هزار و ۵۰۰ هکتار  مربوط به محصولات زراعی می‌باشد.

او با اشاره به اینکه عمده‌ترین محصولات باغی، در کوهبنان، شامل: پسته، زعفران، بادام و گردو است که درآمد کشاورزان بستگی به شرایط آب و هوایی دارد، افزود: بقیه سطح زیر کشت، شامل: هسته داران، دانه داران و ... می‌باشد و عمده محصولات زراعی نیز شامل: گندم، جو و یونجه است.

مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان بیان کرد: با توجه به آب و هوای مساعد شهرستان، این منطقه مستعد کشت گیاهان دارویی می‌باشد که تاکنون چند نمونه از این گیاهان از جمله: به لیمو، زعفران، گل گاوزبان و ... کشت شده و امسال هم کشت زیره سیاه در دستور کار قرار گرفته است که عملکرد قابل قبولی داشته و در تلاش هستیم به جای محصولات با بازده آبی بالا کشت شود.

او گفت: متاسفانه سیل اخیر به ۲۲ رشته قنات، ۱۰ استخر، لوله‌ها و جو‌های آبرسان، محصولات کشاورزی بالاخص پسته و صیفی جات، مزارع گندم در منطقه بیدان، دهستان خرمدشت و سایر روستا‌ها آسیب جدی و اساسی رسانده که نیاز مبرم به مساعدت مسئولان می‌باشد.

امینی زاده تصریح کرد: در اثر سیل اخیر، باغات و مزارع کشاورزی انباشته از گل و لای شده و محصول پسته اهالی خرمدشت دچار خسارت جدی شده به گونه‌ای که کشاورزان این منطقه در آستانه ورشکستگی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.