سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرفی خبوشان:

هدف جشنواره خاتم تشویق نویسندگان برای نوشتن درباره زندگی پیامبر(ص) است

دبیر جشنواره خاتم گفت: این جشنواره با هدف ترویج و تشویق نویسندگان برای پدید آوردن آثار در باره زندگی پیامبر اکرم (ص) برگزار شده است.

محمد رضا شرفی، خبوشان دبیر جشنواره خاتم گفت: این جشنواره با هدف ترویج و تشویق نویسندگان برای پدید آوردن آثار در زمینه زندگی پیامبر اکرم (ص) برگزار شده است. از آنجا که ابعاد زندگی پیامبر شخصیت ایشان و روایت‌هایی که پیرامون نحوه زیستن و آموزه‌های ایشان وجود دارد می‌تواند دستمایه‌ای باشد برای نویسندگانی که می‌خواهند این ابعاد را در قالب ادبیات داستانی به نمایش بگذارند این جشنواره برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره خاتم ادامه داد: حضور نوقلمان و نویسندگان حرفه‌ای در جشنواره خاتم یکی از ابعاد مهم این جشنواره است، در دوره هشتم جشنواره کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار شد که نحوه نوشتن درباره زندگی پیامبر را در قالب ادبیات داستانی به علاقه‌مندان آموزش دادند افرادی که دعوت شدند در حوزه ادبیات داستانی کودکان و نوجوان از استادان حرفه‌ای بودند چرا که پرداختن به زندگی پیامبر (ص) به کودکان و نوجوانان اهمیت زیادی دارد.

شرفی خبوشان اظهار کرد: دفتر نشر فرهنگ اسلامی متولی جشنواره خاتم در این هشت دوره که آغاز آن از سال ۱۳۹۴ بوده است و سعی کرده در هر دوره ابعاد جدیدتری اضافه کند یکی از بخش‌های آن قالب داستان کوتاه است که قالب درخوری است و می‌شودبا آن به ابعاد زندگی و شخصیت پیامبر (ص) پرداخت.

وی افزود: در هشتمین دوره جشنواره خاتم همچون دوره‌های گذشته نویسندگان از بخش‌های ادبیات کودک و نوجوان، داستان کودک و نوجوان و داستان کوتاه بزرگسال استقبال خوبی کردند و این دوره همچون دوره‌های قبل ۶۰۰ تا ۸۰۰ اثر به جشنواره ارسال شد و داوران بررسی کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.