سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رد پای یک دختر در جنایت ۴ مرد شمشیرزن

۴ دوست در حمله شبانه به خودروی پسر جوان، وی را مقابل چشمان پدرش و با ضربات شمشیر و قمه به قتل رساندند.

این مردان شمشیرزن برای دومین بار پای میز محاکمه ایستادند و مدعی شدند نمی‌دانند چه کسی ضربه کاری را به قربانی وارد کرده است.همین اصرار آن‌ها باعث شد هر چهار متهم در دادگاه قبلی از قصاص رهایی یابند و به زندان، دیه و تبعید محکوم شوند که دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرده است.

بازگشت شوم از جشن عروسی
شامگاه ۲۲ دی سال ۹۸ وقتی امیر ۳۰ ساله و پدرش سوار بر پراید از جشن عروسی به خانه‌شان بازمی‌گشتند مورد حمله ۴ مرد پژو سوار قرار گرفتند مردان مهاجم که همگی شمشیر و قمه در دست داشتند به سمت امیر حمله‌ور شدند و وی را با ضربات متعدد از پای در آوردند. پدر امیر که شاهد جنایت شبانه بود بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفت، اما امیر قبل از رسیدن اورژانس تسلیم مرگ شد.

نظریه دوپهلوی پزشکی قانونی
جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان جای بریدگی‌های متعدد روی بدن قربانی را تأیید کردند، اما آن‌ها اعلام کردند مشخص نیست علت تامه مرگ کدام یک از ضربه‌ها بوده و امیر به خاطر شدت خونریزی ناشی از جراحات جان سپرده است.

تحقیق از پدر قربانی جنایت
پدر امیر در بازجویی‌ها به مأموران گفت: من و پسرم آن شب از جشن عروسی یکی از دوستانم به خانه برمی گشتیم که متوجه شدیم یک پژو در تعقیب‌مان است. پسرم می‌گفت راننده و سرنشینان پژو از دوستان او هستند که از قبل با آن‌ها اختلاف داشته است.

مرد سالخورده ادامه داد: من به پسرم گفتم به راننده اهمیتی ندهد و به مسیرش ادامه دهد، اما راننده پژو یکباره مسیرمان را بست و ۴ مرد پژو سوار در حالی که قمه و شمشیر در دست داشتند به ما حمله کردند. آن‌ها مقابل چشمانم بی‌رحمانه پسرم را کشتند و گریختند.

ردیابی چهار مرد شمشیرزن
 به دنبال اطلاعاتی که این مرد به مأموران داده بود صاحب پژو و ۳ همدستش ردیابی و بازداشت شدند. در بررسی‌ها مشخص شد آن‌ها از دوستان امیر بودند و به خاطر یک دختر با وی اختلاف داشتند. اختلاف دنباله‌دار آن‌ها از مدت‌ها قبل شروع و بار‌ها به زد و خورد ختم شده بود.متهمان همگی به درگیری با امیر اعتراف کردند و پای میز محاکمه ایستادند.

 ۳ همدستش ردیابی و بازداشت شدند. در بررسی‌ها مشخص شد آن‌ها از دوستان امیر بودند و به خاطر یک دختر با وی اختلاف داشتند. اختلاف دنباله‌دار آن‌ها از مدت‌ها قبل شروع و بار‌ها به زد و خورد ختم شده بود.متهمان همگی به درگیری با امیر اعتراف کردند و پای میز محاکمه ایستادند.

اولین دادگاه
 در اولین جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. هر چهار متهم گفتند قبول داریم با امیر درگیر شدیم و به او ضربه زدیم.در پایان جلسه و در حالی که پزشکی قانونی اعلام کرده بود ضربه کشنده‌ای که به قربانی وارد شده مشخص نیست از سوی کدام متهم و به کدام ناحیه از بدن قربانی وارد شده، قضات دادگاه چهار متهم را به پرداخت دیه، ۱۰ سال زندان و ۲ سال تبعید محکوم کردند.

اما اولیای دم به حکم صادره اعتراض کردند. به این ترتیب پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند تا مشخص شود کدام یک از متهمان ضربه کاری را به قربانی وارد کرده است.به این ترتیب چهار متهم بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

دومین دادگاه
 در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم به دفاع پرداخت و گفت: متهمان سکوت کرده‌اند تا مشخص نشود کدام یک قاتل اصلی است. در این سال‌ها ۴ متهم رضایت پدر قربانی را جلب کرده‌اند. مادر قربانی نیز به متهمان ردیف دوم تا چهارم رضایت داده، اما برای هادی که متهم ردیف اول است قصاص خواسته و اعلام کرده حاضر به گذشت نیست.
سپس متهمان یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند.

نخستین متهم هادی بود که روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: من و امیر به خاطر یک دختر با هم اختلاف داشتیم و قبلاً چند بار با هم درگیر شده بودیم. به همین خاطر من و دوستانم تصمیم گرفتیم او را ادب کنیم. آن شب وقتی او و پدرش را سوار بر پراید دیدیم به سمت‌شان حمله‌ور شدیم. من و دوستانم هر کدام با چاقو چند ضربه به او زدیم، اما هیچ‌کدام از ما نمی‌دانیم کدام ضربه کاری بوده است و من فقط چند ضربه به دست و پای او زدم و ضربه‌ای به شکمش وارد نکردم.
 
فرید، پرهام و مهران نیز یک به یک به دفاع پرداختند. آن‌ها نیز مدعی شدند ضربه کاری را به قربانی نزده‌اند و چند ضربه فقط به پا و دست او وارد کرده‌اند. در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
شهروند
۱۳:۳۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
چه قانون کشکی ای ! یه چند نفر شمشیر و سلاح سرد کشیدن و افتادن به جون مردم و باعث ایجاد ناامنی اجتماعی شدن و توی خیابون خون و خونریزی راه انداختن . بعد قانون اینطوری شل و ول باهاش برخورد کنه ؟! چه امنیت اجتماعی ای رو از این چنین برخوردی با اراذل انتظار دارین ؟!
گاوصندوق باید ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشه
۲۰:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
من به عنوان کسی که به خاطر شغلم مرتب با چنین مشکلاتی درگیر هستم فقط میگم در چنین مواقعی از خودرو پیاده نشید و با ماشین بکوبید بهشون. هیچ منطقی برای پیاده شدن از ماشین وجود نداره
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
باید هر چهاذ نفر اعدام بشن تو را به خدا این جانیان را اعدام کنید وکیل بیخود میکنه به خاطر پول از این بیشرف ها دفاع میکنه
قانون را هم اصلاع کنید در ضمن پدر هم شاهد بوده
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
هر چهر نفر اعدام شوند
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
مگه یه زن چندتا شوهر میخواد ۵ نفر سر یه دختر چه بی غیرت ، اینا مفسدفی الارضن همشون رو اعدام کنید .
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
حکم حمل سلاح سرد فقط براشون اجرا بشه باید همشون اعدام بشن چه برسه به این که ازش استفاده کردن و یکی هم این وسط مرده...
احمد
۱۵:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اونی که دوستاشو آورده وسبب شده که امیر کشته بشه باید اعدام بشه و اون 3نفر 10سال حبس
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
احتمالا ضاربین پارتی قوی دارند؟
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
خوب که چی نتیجه رو اعلام کنید؟
مجتبی
۱۴:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اینم خودش یک راه کار است برای فرار از مجازات .!!!
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
این رفتار چون با نهایت خشونت انجام شده و عمدا به صورت جمعی صورت گرفته تا هیچکس اعدام نشود حتما باید حداقل یک اعدامی داشته باشد تا عبرتی برای دیگران باشد و مدت زندانها هم باید خیلی بیشتر از ده سال باشد
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
مگه حکم حمل و استفاده از سلاح سرد اعدام نبود :/
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اون برای بی‌پول و بی پارتی هست اگه پول داشته باشی تو این مملکت همه قانون رو میشه دور زد
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
فکر کنم این به شرطی هست که برای ایجاد ترس و ناامنی عمومی استفاده بشه
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
ضربه کاری دیگه چه قانون مسخره ایه که دادگستری گذاشته خب معلومه که وقتی یکی چهار ضربه شدید شمشیر بخوره میمیره ولو هر چهار ضربه غیر کاری باشه
خانواده مقتول میتونه هر کدوم رو میخواد بکشه
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
پزشکی قانونی سلیقه ای نظر داده،دیوان میتواند حکم را عوض کند
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
باز پای یه زن درمیان بود !!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
یک راه ساده
پدر و برداران مقتول هم چند نفری بریزنند سرشون همه رو به قتل برسانند معلوم نشود کی ضربه کاری رو زده
چشم در برابر چشم
عدالت این شکلی اجرا میشود
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم بدون شرح
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
هر چهار نفر به درک واصل شود
فلفل
۱۳:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
باید هر چهار نفر اعدام شوند. اگر در گیری فقط یک نفر بود منجر به قتل نمیشد.
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
همه را زندانی ابد بدید یا اعدام کنید به نظر من نباید کوتاه آمد یعنی چه که جلوی پدرش یه جوان رو بزند بکشند بعد هم برند دنبال کارشون
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
من اگه جای پدره بودم بعد ده سال میرفتم سرغ تک تکشون و مثل سگ میکشتمشون.
بنده خدا
۱۳:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
وقتی که با قانون بی قانونی میکنن چند وقت دیگه آزاد میشنن ودوباره...................
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
چه بسی تشویقی هم دریافت کنند !
علیرضا
۱۳:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اگه هر چهار نفر رو محکوم به اعدام بشوند ، خلاصه یکی اقرار می‌کنه و این سکوت رو می شکنه.
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
درود به شرفت
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
حتما خودش زده به شکمش با این تفاسیر
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
هر ۴ نفر اعدام شوند.
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
ماشالله، بارک الله... واقعا آدم این خبرها رو میشنوه حظ میکنه
آخه این چه وضعیه، وقاحت از حد گذشته... همه به دلیل مشارکت در قتل به منظور نامشخص شدن قاتل مقصر و هر کدوم به تنهایی در حکم قاتل هستند. این قتل مشخصا با برنامه ریزی به منظور فرار از قصاص به این شکل انجام شده و در صورت مماشات و مدارا و قاطع عمل نکردن تبدیل به رویه خواهد شد.
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اینکه نشد قانون باید هر چهار متهم اعدام شوند اگر این حکم اجرا نشود سنگ روی سنگ بند نمی شود چون این یک عادت و دسیسه خواهد شد چند نفر یک نفر را می کشند و همگی اعتراف می کنند که درگیری حضور داشته اند ولی نمی دانیم کداممان ضربه کاری که منجر به فوت شده زده ایم قانون باید اصلاح شود چون با هماهنگی اشرار و بی بند بارها شاهد قتلهای بی شماری در آینده خواهیم شد
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
قانون برای افراد ضعیف اجرا میشه
اینا به یکجا وصل هستند و قانون شامل انها نمیشه ، وگرنه تا الان هر چهار نفرشون اعدام شده بودن
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
این بابایی که میگه قانون برای افراد ضعیف و اینها به جایی وصلند باید گفت شماها مثل ماهیگیران هستید که نشستید تا از آب گل آلود ماهی بگیرید یا مثل سگانی که تربیت شدید تا در هر شرایطی پاچه نظام رو بگیرید. ای کاش حداقل مجانی اینهمه زحمت نکشید!!
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
ناشناس ۱۳:۳۷
شما بهتر حرف نزنی
هر کی میدونه وقتی قاتل یه نفر نباشه طبق قانون هست که اعدام نمیشه. با همین اراجیف ملت و به قوه قضائیه بدبین میکنید
والله ما کس و کاری تو جایی نداریم کارمون هم به قوه قضاییه افتاده و با عدالت باهامون رفتار شده