سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر خارجه عربستان:

مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی نداریم

رئیسی در دیدار با وزیر خارجه عربستان بر سیاست همسایگی دولت و اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشور‌های اسلامی ندارد، تاکید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان عصر امروز شنبه در دیدار وزیر خارجه عربستان سعودی با استقبال از برقراری روابط دو کشور مهم و اثرگذار جهان اسلام، به موسم حج و حضور مسلمانان از اقصی نقاط دنیا در سرزمین وحی اشاره کرد و افزود: اقتضای اعتقادات اسلامی، حُسن همسایگی و منافع دو ملت در گفتگو و تعامل تهران و ریاض است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر سیاست همسایگی دولت و اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشور‌های اسلامی ندارد، به استقبال و خرسندی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی از برقراری روابط تهران- ریاض اشاره و اظهار کرد: تنها دشمنان مسلمانان و در رأس آن‌ها رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای ایران و عربستان ناراحت هستند.

رئیسی با بیان اینکه در منطقه ما مسائل و مشکلات مختلفی وجود دارد که مایه رنج امت اسلامی شده است، تأکید کرد: با همکاری و گفت‌وگوی بین کشور‌های منطقه می‌توان بر این مصائب و مشکلات فائق آمد و در این مسیر نیازی به دخالت بیگانگان نیست.

رئیس‌جمهور به تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و نابودی گروه‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: نتایج و تجربیات این مبارزه موفق از جمله مسائلی است که می‌تواند محور همکاری‌های دو کشور باشد.

رئیسی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نه فقط دشمن فلسطینیان که تهدیدی برای همه مسلمانان است و عادی‌سازی روابط برخی کشور‌ها با این رژیم نه تنها امنیت‌ساز نیست، بلکه مخالف نظر امت اسلامی هم هست.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی فراوان از برقراری روابط دو کشور اسلامی و سفر به تهران، اظهار کرد: ما در یک مرحله طلایی قرار داریم که باید قدر آن را بدانیم و همکاری با جمهوری اسلامی ایران زمینه بهره‌مندی از این شرایط را برای طرفین و منطقه فراهم می‌کند.

وزیر خارجه عربستان با اشاره به دستور پادشاه این کشور برای تشکیل کارگروه‌های مختلف برای توسعه روابط با ایران، به تلاش‌های کشورش برای ارتقای روابط به سطح استراتژیک اشاره کرد و افزود: همکاری‌های اقتصادی، توسعه‌ای و فرهنگی در دستورکار تهران و ریاض قرار دارد.

«فیصل بن فرحان» با بیان اینکه برخی از کشور‌های دنیا تمایل ندارند که منطقه ما به آرامش و پیشرفت برسد، اظهار کرد: با گسترش تعامل کنونی ایران و عربستان در سطح همه کشور‌های اسلامی، دستاور‌های بی‌پایانی پدید خواهد آمد و تضمینی است برای اینکه هیچ کشور خارجی در منطقه ما دخالت نکند.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
کی گفته
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام انشاالله شاهد هر چه بیشتر رابط کشورهای اسلامی در کشورمان موفق باشیم
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اجازه بدید رئیس جمهور کارش رو بلده سنگ نندازید منافع کشور و ملت باید تامین شود که دولت آقای رئیسی شبانه روز پیگیر هست انصاف داشته باشید ببینید رئیس جمهور شب و روز برای خودش نذاشته انشاالله با اقدامات و پیگیری ایشان فشار روی مردم کم شود .
ایرانیومU-238.03
۱۴:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
کسی نیست به فریاد سودان برسد؟ سودان گرفتار جنگ داخلیست. سودان در خون و در آتش میسوزد. سودان گوهر تابناک شرق و افریقاست. امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء؟ هل من ناصر؟
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
واقعا. لذتی که در دوستی و بخشش هست در دشمنی و انتقام نیست. ما که این همه دم از دشمنی با عربستان می‌زدیم چقدر این لحظه ی دوستی و آشتی شیرین و به جان میشیند. ای کاشک با کشورهای دیگر هم که برای خودمان ازشون دشمنان ترسناکی ساخته ایم روزی این چنین دست آشتی و دوستی به سمتشان دراز کنیم و آن لحظه خواهیم فهمید که خداوند متعال بندهایش را جز به صلح و دوستی به چیز دیگری دعوت نکرده. به امید آن روز. جاوید ایران
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
منظور تون از دشمن ترسناك اسراييل و امريكا و انكليس مكاره بهتره ليست جنايات و خيانت هاي اينا رو هم در نظر داشته باشين همين الان اينا برا ايران خط و نشون ميكشن شما ميكي دشمن خيالي ،عربستان كجا و انكليس مكار كجا ببخشيد ما زياد فيلم تخيلي نمي بينيم
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
آی بارک الله، مثل اینکه موتور عقل این سعودی ها داره کم کم راه می افته. به شرطی که با همین فرمون جلو برن و دوباره به جاده خاکی نزنن.
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
نمیشه تو مشهد برای اینا کنیولگری نذغرید؟ نمیدونید اونجا چه شرایطی داره؟
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
بفرمایید کی داشتین
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
بخاطر اختلافات سلیقه ای و ایدلوژی، این روابط عمق و دوستانه نیست بیشتر جنبه نمایشی و رفع نیاز موقت میباشد.
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
رابطه با عربستان رابطه با کل دول عرب است نباید اجازه داد افراطیون به سفارت آنها حمله کنند چهره اسلام خشونت نیست نباید اجازه داد اختلا ما ودولت عرب زیاد شود تا جای پای اسرائیل محکم شود دخالت در کشورهای عربی برای ما گران تمام می‌شود نمنه بارز آن داعش بود
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
چرا باید این حرف را بزنید مگر به خودتان شک دارید؟!
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
لذت جنگیدن با وهابی ها...
شیرین تر از جنگ با صهیونیست است.
ناشناس
۰۷:۳۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
بن سلمان برلدر ماست
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
اگر منافع ایران تامین شود ایا امکان ان هست که روزی
هم با اسراییل گفتگو و رابطه دوستان بر قرار کرد.
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
ایران تمام پیشرفت های نظامی خود را مدیون تهدیدات اسرائیل است.
یک اصطلاحی است که می گوید دشمن تو را بیدار کنند
و دوست تو را خواب کنند. باز هم دم اسرائیلی ها گرم که باعث این پیشرفت های نظامی ایران شده اند
ای کاش در تولید خودرو هم ما را تهدید کنند.
من هم همین آرزو را دارم که روزی با تمام کشورهایی دنیا رابطه دوستانه و دیپلماتیک داشته باشیم.
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اسرائیل که کشور نیست
محسن
۰۷:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اسراییل هیچ وقت با ما آبش توی یک جوب نمیره .اونا نه فقط با ما مشکل دینی دارن بلکه مشکل تاریخی و تمدنی هم دارن .می‌دونی این یعنی چی؟؟؟؟یعنی اینکه شما اگه دستتو تا کتف عسلی بکنی بعدش بزاری توی دهن اسراییل ،آخر دسستو گاز میگیره و می‌کنه
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اسرائیلو داری با عربستان مقایسه میکنی ؟!!
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
متن خبرو یه بار دیگه با دقت بخون
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
همین درسته
ای ول اقای رئیسی
دمت گرم
خوب داری میزنی تو دهن یاوه گویان
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
یمدت بود ی اسمی رو عربستان گذاشتن مسئوولین یادم نمیاد ...رژیم عاصب صعودی ؟؟؟؟ خدایا چی بود حالا دوس شدن
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
خداراشکر
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
به شرط اینکه در امور داخلی یکدیکر دخالت نکنند.و گماشته های دو طرف از دیوار سفارت دیگری بالا نروند...احترام متقابل.
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
یادمون باشه گماشته های ایران از سفارت عربستان بالا رفتند تندروهای که آبروی کشور را بردند
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
میگن مکان دیدار رو به خاطر وجود عکس حاج قاسم عوض کردند. اگر اینطوریه آقای رئیسی باید جوابگو باشند. تمام سیاستمدارا و نظامیان عربستانی رو جمع کنی اندازه یه تارموی گندیده حاج قاسم ارزش ندارند
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
بله
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
حرف بیهوده و لغو و بی ارزش زدی
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اين مدت اونايي كه دنبال بهانه براي زير سوال بردن اين توافق بودن دقيقا دست روي شخصيتي كذاشتن كه مردم ايران براش احترام قايلند كاش ما مردم از ضرباتي كه اين طيف فكري به كشور زدن درس عبرت بكيريم و به ياد حاج قاسم كه دغدغه ايران و دنياي اسلام رو داشتن