سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش استان تهران ۴۰ درصد کمتر از نرمال است

رئیس مرکز خشکسالی گفت: علی رغم شرایط مساعد بارش در غرب و جنوب غرب، اما استان های شمال شرق و نیمه شرقی همچون تهران بارش ها کمتر از نرمال است.

آقای احد وظیفه گفت: در فصل بهار ۲۵ تا ۲۶ درصد بارش سالانه را دریافت می کنیم که ۵ تا ۶ درصد آن مربوط به بارش های خرداد است.

به گفته او، از ابتدای خرداد تاکنون ۶ میلی متر بارش دریافت کردیم که نسبت به دوره نرمال یک درصد بیشتر است. همچنین از ابتدای فصل بهار ۴۷ میلی متر  و سال آبی ۱۸۰ میلی متر بارش دریافت کردیم که نسبت به دوره نرمال بارش های بهار ۲۹ درصد و بارش های سال آبی جاری ۲۰ درصد کمتر است.

وظیفه ادامه داد: استان های شمال شرق، نیمه شرقی و دامنه های جنوبی البرز مثل تهران، قزوین، سمنان و خراسان رضوی بیشترین ناهنجاری را داشتیم به طوریکه سمنان ۴۳ درصد، سیستان و بلوچستان ۴۷ درصد، قزوین ۴۳ درصد و تهران ۴۰ درصد کمتر از نرمال است.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بارش های فصل بهار همانند زمستان نیست چراکه عمده بارش های بهار و تابستان  محلی و رگباری است. اما به طور کلی بارش های استان تهران زیاد نیست که این نشان می دهد شرایط برای نیمه شرقی، شمالی و دامنه های جنوبی البرز مساعد نیست.

او با بیان اینکه بارش های جنوب غرب در محدوده نرمال و بیش از نرمال بوده است، گفت: با توجه به کم بارشی ۴۰ تا ۵۳ درصدی دامنه های شمالی و شرقی و اتمام فصل بارش، انتظار بارش های چشمگیر نداریم. همچنین از لحاظ دمایی در شرایط بالاتر از نرمال قرار داریم.

وظیفه گفت: با توجه به آنکه اکثر کشاورزان سنت شمال برنج کشت کردند، بنابراین کمبود جدی آب پشت سدها در شمال کشور تنها کفاف کشت اول را می دهد و برای کشت های بعدی کشاورزان با مشکل تامین آب روبرو هستند. همچنین در سایر نقاط هم بدلیل اتمام فصل کشت مشکلی نداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
فاتحه