سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور مطرح کرد؛

افزایش ۱۰ برابری منابع مالی طرح‌های علمی و دانش بنیان

دهقانی فیروز آبادی گفت: سقفی برای حمایت‌های مالی نخبگان نداریم و منابع مالی طرح‌های علمی و دانش بنیان ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در آئین امضای تفاهم نامه خانه نخبگان و مرکز نوآوری وکارآفرینی بافقی نو گفت: همه برنامه‌های این دوره در معاونت علمی در این خلاصه می‌شود که بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را به عرصه ظهور برسانیم که مهمترین رکن آن نیز برش شهرستانی و شهری اقتصاد دانش بنیان است. 

او بیان کرد: از آخر تیرماه برنامه برش استانی اقتصاد دانش بنیان در معاونت علمی در ۵ استان اجرایی می‌شود که پس از این استان می‌داند که تکالیفش در چهار سال آینده در حوزه ایجاد شرکت‌ها، گردش مالی شرکت‌ها، تسهیلات و اشتغال آن‌ها به چه صورت است.

دهقانی گفت: در برنامه‌ای که طراحی کردیم، سالیانه حداقل یک درصد تولید ناخالص ملی افزایش و سالیانه حداقل یک درصد نرخ بیکاری تحصیل کرده‌های دانشگاهی کاهش پیدا می‌کند که نزدیک ۲۰ هزار اشتغال مفید در سال می‌شود. 

او عنوان کرد: در شهرستان‌ها نیز کارآفرینی و نوآوری و کار جدید کردن در حال توسعه است و از آن مهم‌تر مجموعه‌های بزرگی مانند شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق به جای اقدامات قدیمی، به جریان‌ها و اندیشه‌های جدید روی آورده‌اند تا بتوانند در شهر آبادانی ایجاد کنند.

او ادامه داد: جریانی که مرکز نوآوری و کارآفرینی بافقی نو ایجاد کرده و به واسطه آن افرادی وارد فضای کسب و کار و کارآفرینی شده‌اند و این بسیار اهمیت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.