سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور سند مالکیت برای ۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: برای ۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، اسناد مالکیت مشاع و مفروز صادر شده است.

علی‌اصغر سلیمان اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در استان و اجرای طرح حدنگاری اراضی برای صدور سند از جمله اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک به شمار می‌رود که در همین راستا دو فقره قرارداد برای تهیه نقشه‌های اراضی کشاورزی در شهرستان‌های لردگان و شهرکرد و سه فقره قرارداد نیز در خصوص تطبیق و مستند سازی امضا شده است.

وی افزود: از کشاورزان، زارعین و متصرفین زمین‌ها کشاورزی درخواست می‌شود که برای صدور سند همکاری لازم را با شرکت‌های طرف قرار داد این دستگاه داشته باشند.

سلیمان اضافه کرد: قانون جامع حدنگاری در سال ۹۳ تصویب و از سال ۹۴ به صورت رسمی اجرایی شد بر همین اساس کشاورزانی که برای اراضی کشاورزی آن‌ها حدنگاری انجام نشده است و سند قدیمی دارند باید بدانند که سندشان اعتباری ندارد و هرچه سریع‌تر برای دریافت سند مالکیت معتبر به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مراجعه نمایند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: نقشه برداری از زمین‌ها و اراضی کشاورزی هیچ گونه هزینه‌ای برای مالکان در بر نخواهد داشت.

سلیمان تصریح کرد: با برسی‌های صورت گرفته مشخص شد که ۱۸۰ هزار سند مالکیت دفترچه قدیم در استان ثبت است که با تدابیر اندیشیده شده قرار است حدنگاری در آن‌ها صورت گرفته و سند مالکیت برایشان صادر شود.

وی اظهار داشت: به ۲۱ هزار و ۷۲۴ مورد ازاستعلامات از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان پاسخ داده شده است.

سلیمان افزود: از ۲۱۶ هکتار اراضی کشاورزی استان ۷۳ هزار هکتار اسناد مالکیت مشاع و مفروز صادر شده است که درصدد هستیم برای بقیه اراضی نیز طی دو سال این اسناد را صادر نماییم.

وی اضافه کرد: پارسال بیش از ۳۷ هزار سند مالکیت در استان صادر شده است و امسال بیش از ۴۲ هزار سند صادر خواهد شد.

سلیمان با اشاره به ثبت آمار ازدواج و طلاق در سامانه اسناد و املاک، ادامه داد: شش هزار و ۷۱۹ مورد ازدواج دائم، ۲۰۸ مورد ازدواج موقت در استان به ثبت رسیده که پنج هزار و ۷۱۲ نفر از این میزان ازدواج به طلاق منجر شده است که این یعنی از هر چهار ازدواج یک مورد آن به طلاق منجر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.