سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن قصه‌گویی در مهاباد برگزار شد

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد گفت: همزمان با ثبت قصه‌گویی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی در کشور جشن قصه‌گویی در این مرکز برگزار شد.

افسانه بازیار مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد گفت: در این آیین که با حضور جمعی از اعضای این کانون و اولیای آنان برگزار شد، چند قصه قدیمی محلی که از نسل‌های گذشته سینه به سینه به نسل امروز منتقل شده توسط مربیان و قصه‌گویان بازگو شد.

وی اضافه کرد: قصه‌گویی در دنیای امروزی یکی از ابزار‌های مهم برای بیان مفاهیم سخت مانند فلسفه برای کودکان و در راستای تقویت و آموزش مهارت‌های ذهنی و یا مولفه‌های زندگی برای کودکان به بیان بسیار ساده است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد گفت: کانون پرورش فکری بعد از گذشت بیست‌وچهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شد و به همین دلیل اعضای کانون این موفقیت را جشن گرفتند.

بازیار در خصوص فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز افزود: برنامه فصل بهار این کانون هنوز به پابان نرسیده و از ۲۹ خرداد، برنامه تابستانی کانون و رشته‌های مختلف آن اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به فراهم شدن امکان آموزش توسط هنرمندان خارج از مجموعه کانون، پیش‌بینی کرد دوره‌های تابستانی امسال کانون‌ها در مقایسه با سال‌های قبل هم از نظر تعداد و هم از لحاظ تنوع رشته، افزایش چشمگیری داشته باشد.

مهاباد دارای ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که کانون شماره یک مهاباد از سال ۱۳۵۴ در بوستان «سیدقطب» تاسیس شده و ۳۱۰ عضو فعال دارد و کانون شماره ۲ نیز از سال ۱۳۷۶ در بوستان «دانشجو» احداث شده و دارای ۲۵۰ عضو فعال است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب در ۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی به ۶۰ هزار عضو این نهاد خدمات ارائه می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.