سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه دارای دو باند عملیاتی فرودگاه است

مدیر کل فرودگاه استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر یک باند جدید داریم، باند اصلی هم در حال بهسازی و احداث است و با عملیاتی شده آن تنها فرودگاه منطقه غرب خواهیم بود که دو باند عملیاتی داریم .

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه بیش از ۵۰ سال از قدمت باند و عامل پروازی می‌گذشت مشکلاتی در سطح باند از لحاظ محور رویی و نشست لایه‌های زیرین به وجود آمد بود که باید باند را یک تا دو سال تعطیل می‌کردیم.

وی ادامه داد: در این راستا تدابیری برای احداث باند دوم اندیشیده شد، ولی محدودیت اراضی در ضلع جنوبی فرودگاه وجود داشت، یک تاکسی وی به منظور خزش هواپیما به باند داشتیم که این تاکسی وی را با همکاری شرکت‌های فرودگاه‌های کشور تبدیل به یک باند شد و از ۲۰ بهمن‌ماه نشست و برخاست از دو باند فرودگاه انجام شد.

مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه گفت: امسال از ۱۲ اردیبهشت‌ماه بهسازی باند اصلی (باند قدیمی) تحویل پیمانکار شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ پرواز هفتگی در حال حاضر به مقاصد تهران، مشهد و عسلویه با بدنه‌های متوسط، نیمه متوسط و کوچک با محدودیت پرواز‌های طلوع تا غروب، نشت و برخاست روی باند دارند.

بیاتی به تقاضای بالای سفر از طریق این فرودگاه اشاره کرد و یادآورد شد: اعزام و پذیرش مسافرین استان‌های همجوار، زائران عتبات عالیات و مسافران عراق با فرودگاه کرمانشاه است، این فرودگاه قبل از بحث کرونا و این مشکلات باند جزء فرودگاه‌های هشتم و نهم کشور بود که با این بهسازی صورت گرفته به جایگاه اصلی خود برمی‌گردد.

وی ادامه داد: قرارداد بهسازی یک‌ساله است، اما با توجه به اهمیت فرودگاه کرمانشاه برای استان، استان‌های همجوار و شرکت‌های هواپیمایی زودتر از موعد مقرر باند اصلی تکمیل خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آسفالت آن را قبل از فصل آسفالت تحویل داده، باید ۸۰ سانتی‌متر پایین برود لایه لایه بالا آید؛ چهار لایه آسفالت دارد و لایه آخر آسفالت پلیمری است که انعطاف‌پذیری دارد.

بیاتی بهسازی باند را از موارد اصلی کاهش پرواز در این فرودگاه دانست و گفت: الان یک باند جدید داریم، باند اصلی هم در حال بهسازی و احداث است و با عملیاتی شده آن تنها فرودگاه منطقه خواهیم بود که دو باند عملیاتی داریم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.