سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی بیش از ۹ هزار تن گندم در چرام

به گفته رئیس جهاد کشاورزی چرام تا کنون ۹ هزار و ۱۳۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزی در این شهرستان خریداری شده است.

حمزه امیری گفت: سال گذشته بیش از ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده در مرکز تولید بذر شهرستان تولید و قریب به ۵۰۰ کیلو کود "npk " و ۵۰۰ لیتر آمینو اسید بین کشاورزان توزیع شد.
 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام با بیان اینکه انعقاد قرار داد طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حدود ۵ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان اجرا شد، افزود: انعقاد کشت قرار دادی نیز در حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان صورت گرفت.
 
 امیری گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ تن انواع کود یارانه‌ای در بین کشاورزان برای کشت محصولات پاییزه توزیع شده است، و در واحد حفظ نباتات پایش و کنترل عوامل خسارت زا در سطح ۳ هزار هکتار انجام شد.
 
 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم شهرستان ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار است که حدود ۱۹ هزار تن محصول برداشت شد، اضافه کرد: سطح زیر کشت جو در شهرستان ۵۵۰ هکتار بود که حدود ۵۷۰ تن محصول برداشت شد.
 
وی گفت:سطح زیر کشت کلزا در شهرستان ۶۳ هکتار است که از این میزان حدود ۱۴۳ تن محصول برداشت شد و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت برنج برود.
 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه سطح زیرکشت حبوبات شهرستان ۴۵۰ هکتار است، گفت: از این میزان حدود ۸۰۰ تن محصول برداشت می‌شود.
 
وی به کشت سبزی و صیفی جات در حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال حدود ۵ هزار و ۲۰۰ تن انواع سبزی و صیفی از جالیز‌های شهرستان برداشت می‌شود.
 
امیری با بیان اینکه نباتات علوفه‌ای در ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان کشت شده است، گفت: امسال بیش از ۲۵۵ تن علوفه از این ارضی برداشت می‌شود.
 
وی با بیان اینکه خط جذب کمباین شهرستان باز است، افزود: کشاورزانی تقاضای کمباین داشته باشند می‌توانند برای معرفی تسهیلات به جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
 
امیری ادامه داد: هر ساله چندین کلاس‌های نگهداری تراکتور و دستگاه‌های کارنده برای علاقمندان برگزار می‌شود و کسانی که تمایل به شرکت در این کلاس‌ها را داشته باشند می‌توانند برای ثبت نام به جهادکشاورزی مراجعه کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.