سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردآوری ۱۵۰ هزار اثر از اسناد شهدای زنجانی

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از گردآوری ۱۵۰ هزار اثر از اسناد شهدای زنجانی خبر داد.

محمدکاظم سلامت گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات متعددی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: این اقدامات در قالب دستورالعمل جمع‌آوری و مستندسازی اسناد و آثار مکتوب فرهنگی شهدا و ایثارگران بیش از ۱۵۰ هزار اثر از اسناد و آثار شهدا و ۳۰ هزار اثر از جانبازان معزز شامل وصیت‌نامه، مناجات‌نامه، عکس، زندگینامه، یادداشت، شعر، نامه‌های مرتبط و ... جمع‌آوری، اسکن، کدگذاری و نمایه‌گذاری انجام شده است.

سلامت ادامه داد: این مستندات و اسناد در سامانه جامع اسناد افتخار به صورت اینترانتی بارگذاری شده است که پس از پایش اطلاعات در بستر اینترنت در معرض دید عموم جامعه قرار خواهد گرفت.

وی درباره ثبت طرح خاطره نگاری و تاریخ شفاهی جامعه ایثاگری تصریح کرد: ثبت خاطرات جامعه ایثارگری با اولویت والدین معزز شهدا از چندین سال قبل آغاز شده و حدود یک هزار و ۲۵۰ نفر از والدین که ۹۰ درصد والدین شهدای در قید حیات را شامل می‌شود خاطره نگاری شده‌اند.

سلامت ادامه داد: تلاش می‌شود در سال جاری خاطرات و تاریخ شفاهی یک هزار نفر از جامعه ایثارگری را ثبت و ضبط شود و به تدریج پس از تدوین در قالب‌های مختلف فیلم، کلیپ، موشن‌گرافیک، کتاب و... در سایت‌ها و فضای مجازی بارگذاری و منتشر شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد به تعداد ۳۶۰ نفر از همسران شهدا نیز خاطره‌نگاری شده‌اند، یادآور شد: مابقی همسران شهدا در سال جاری خاطره‌نگاری خواهد شد و حدود ۱۲۵ نفر از جانبازان بالای ۵۰ درصد نیز خاطره نگاری شده‌اند که در سال جاری مقرر شده آزادگان و جانبازان بالای ۲۵ درصد تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

برچسب ها: آثار شهدا ، ایثارگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.