سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی فرصت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان در مشهد

همایش بین المللی آشنایی با فرصت‌های اقتصادی و تجاری با عنوان Dot Meet به منظور گسترش تعاملات مشترک توسط مرکز توسعه تجارت فناوری، پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

همایش بین المللی آشنایی با فرصت‌های اقتصادی و تجاری کشورهای ایتالیا، قزاقستان، روسیه و آفریقای جنوبی با عنوان «Dot Meet» به منظور تبادل تجربیات و گسترش تعاملات مشترک توسط مرکز توسعه تجارت فناوری، نوآوری و نیز پارک علم و فناوری خراسان رضوی عصر روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

اولژاس سارتایو رئیس پارک علم و فناوری آلتائو قزاقستان در این نشست ضمن معرفی عملکرد پارک تحت مدیریت خود و حوزه های فعالیت های پارک‌های علم و فناوری این کشور گفت: این پارک با حدود ۱۵۰ نیرو در حوزه های it و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند.

او افزود: در کل قزاقستان ۱۰ پارک علم و فناوری تاسیس شده بود که هر کدام به صورت تخصصی در یک حوزه فعالیت می‌کردند؛ به طور مثال در پارک آستارا به صورت تخصصی در زمینه صنعت فعالیت می‌شد ولی اکنون با تغییرات انجام یافته، هر کدام از پارک‌ها می‌توانند در حوزه های مختلف فعالیت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آلتائو قزاقستان ادامه داد: این پارک آمادگی همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایران را دارد و تفاهم نامه هایی نیز با پارک علم و فناوری خراسان رضوی برای همکاری مشترک به امضا رسانده است .

ایجاد تعاملات برای رفع چالش های موجود است

مسعود افشاریان دبیر مرکز توسعه تجارت فناوری، نوآوری و رئیس گروه راهبردی خلاق‌ این مرکز نیز با اشاره بر اهمیت توسعه بازار در شکل گیری اقتصاد دانش‌بنیان گفت: با بررسی ها و نیاز سنجی های صورت گرفته در تعاملات، سعی بر این شد تا با حضور مشاوران و بازرگانان به ایجاد تعاملات در مسیر رفع چالش‌های موجود در حوزه صادرات پرداخته شود.

او افزود: کشور ایران در حوزه صنایع دستی دارای توانمندی بسیار زیادی است و می توان با استفاده از شرکت های بنیان ضمن توسعه فعالیت، همکاری های اقتصادی و تجاری این عرصه در حوزه بین المللی را گسترش دهد.

توسعه صادرات یک عامل انگیزشی برای دانش‌بنیان ها است

ایمان اسدی رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری و نوآوری نیز گفت: توسعه صادرات دانش بنیان یکی از عوامل محرک در ایجاد انگیزه میان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است که ما باید برای توسعه صادرات و ایجاد انگیزه هدفمندتر عمل کنیم.

او با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت های صادراتی حامی شرکت های دانش بنیان هستیم افزود: رویداد امروز نیز با همکاری پارک علم و فناوری خراسان رضوی که از آغاز تاسیس مرکز توسعه تجارت و فناوری حامی و پشتیبان ما بودند و اداره صنعت، معدن و تجارت با هدف تعامل و ایجاد راهکار های توسعه صادرات برگزار شد.

در ادامه این نشست بازرگانان و مشاوران کشور های حاضر در این همایش پیرامون فناوری‌های مورد نیاز در حوزه های پزشکی، صنایع معدنی، صنایع دستی و فرهنگی و همچنین نحوه صادرات و همکاری های مشترک گفت و گو کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.