سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان ۲ درصد از کل هزینه‌های ناتو را پرداخت می‌کند

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد کشورش ۲ درصد از کل هزینه های ناتو را در سال آینده پرداخت می کند.

بوریس پیستوریوس در حاشیه برگزاری اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جمع خبرنگاران گفت: آلمان، سال آینده، مصوبه هزینه کرد دو درصدی تولید ناخالص داخلی برای تقویت بنیه نظامی ناتو را محقق خواهد کرد.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع آلمان گفت: امروز ما در نشست وزرای دفاع، یک دستورکار مهم داریم. من می‌خواهم نخست یک بار دیگر، راهبرد امنیتی آلمان را تشریح کنم که دیروز، آن را معرفی کرده بودم. ما این مساله را روشن کرده ایم که وزارت دفاع فدرال آلمان در واقع یک ارتش فدرال است و امنیت آلمان دارای ریشه‌های عمیق است و در واقع به نوعی اتحاد (نظامی) ناتو را مجسم می‌کند و من و همکارانم، امروز می‌خواهیم این مساله را به طور مختصر تشریح کنیم.

وی افزود: کاملا مشخص است که ما در راهبردی امنیتی امان به دنبال تحقق هدف دو درصدی ناتو (هزینه کرد تولید ناخالص داخلی برای تقویت بنیه نظامی کشور‌های عضو) هستیم و می‌خواهیم در سال ۲۰۲۴ میلادی به این مهم، دست یابیم و این، به مثابه پیامی مهم به متحدان ناتو در نشست اینجا می‌تواند باشد. دیدار امروز، طبعا یکی از نشانه‌های آمادگی برگزاری اجلاس سران ناتو در شهر «ویلنیوس» (پایتخت لیتوانی) است که قرار است در اوایل ژوئیه آتی برگزار شود.

برچسب ها: آلمان ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.