سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعیض فراوان حقوق بین بازنشستگان و حتی بین شاغلان و بازنشستگان

روسای کانون صندوق‌های بازنشستگی استان کرمانشاه با اشاره به تبعیض فراوان حقوق بین بازنشستگان و حتی بین شاغلان و بازنشستگان؛ مهمترین مطالبه خود را همسان‌سازی و همترازی حقوق و دستمزد خود عنوان کردند.

کاظم نجفی نیا مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه دارای بیش از ۴۱ هزار بازنشسته و ۲۶ هزار شاغل کسور پرداز به صندوق بازنشستگی کشوری است.

کاظم نجفی نیا افزود: این استان دارای ۲۳ کانون بازنشستگی کشوری فعال که ۱۲ کانون در شهرستان کرمانشاه و ۱۱ کانون در سایر شهرستان‌های استان می‌باشد.

وی اظهار کرد: این کانون‌ها پل ارتباطی بین بازنشستگان و صندوق بازنشستگی و دستگاه‌های اجرایی هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه از نمایندگان استان خواستار پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت حق مناطق جنگی، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز تحویل زمین مناسب به صندوق بازنشستگی جهت ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی در استان شد.

وی با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری و مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان (۲۵ ذی‌الحجه) اظهار امیدواری کرد مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز در روز ۲۵ ذی الحجه مراسمی در خور شأن بازنشستگان خود برگزار نمایند و از این عزیزان موی سپید جامعه تجلیل به عمل آورند.

نجفی نیا گفت: در تیرماه سال‌جاری مسابقات رالی خانوادگی بازنشستگان در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد که امیدواریم با استقبال گسترده بازنشستگان روبرو خواهیم شد.

رئیس کانون بازنشستگی مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به خدمات ارزنده‌ای که بازنشستگان در طول انقلاب اسلامی بویژه در هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات محتمل شدند و زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کردند؛ خواستار توجه ویژه مجلس به این قشر ضعیف جامعه در برنامه هفتم توسعه شد.

عبدالرضا ریاحی گفت: برنامه هفتم توسعه به عنوان یک سند بالا دستی که برنامه‌های اساسی کشور در قالب آن گنجانده می‌شود، بسیار مهم است؛ لذا باید در آن؛ رسیدگی به وضعیت بد حال حاضر بازنشستگان پر رنگ‌تر دیده شود.

وی با اشاره به حقوق هفت میلیون تومانی بازنشستگان در مقابل مخارج زندگی سرسام آور زندگی و تورم افسار گریخته کشور؛ گفت: تا دیروز تجمع می‌کردیم و شعار ما این بود که سفره ما خالی است، اما امروزه برای ما سفره‌ای باقی نمانده که بگوییم سفره ما خالی است بنابراین باید در این برنامه به حل مشکلات بازنشستگان توجه ویژه تری شود.

ریاحی با اشاره به بیکاری جوانان ناشی از عدم سرمایه گذاری در استان کرمانشاه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در اجرای قوانین و مصوبات به ویژه مربوط به بازنشستگان توجه ویژه داشته باشند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.