رضا شریفی در نخستین همایش جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روابط عمومی و عرصه اطلاعرسانی اظهار داشت: مدیران مجموعهها و مسئولان روابط عمومی دو هدف سنجش و درک وضعیت استان و جهاد تبیین را باید مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان یکی از اهدف دشمنان در جنگ ترکیبی است، بیان داشت: ایجاد دو قطبی سازیها مختلف یکی از اهداف دشمنان در این جنگ ترکیبی است.
شریفی با طرح این سئوال که ما چه کردهایم و مورد چه هجمهای قرار گرفتیم که فتوای جهاد تبیین صادر شده است به تحلیل جهاد تبیین پرداخت و اذعان کرد: واقعاً چقدر متناسب با این فتوا کار شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: در عرصه رسانه، روابطعمومی و اقناع جامعه مخاطبین متناسب با جنگ ترکیبی اقدام نکردهایم.
شریفی بیان داشت: آسیبشناسی جدی در زمینه دلایل عدم اقناع مخاطبان باید انجام شود، اتفاقات اخیر تجربه خوبی است که باید نقاط قوت و ضعف بررسی گردد و با یک کار منسجم تیمی بتوانیم در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه جنگ ترکیبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در چند سخنرانی مهم فرمودند که من این خطر را احساس میکنم و از این طرف نیز می بینم که جدی گرفته نمیشود، این صحبت حاوی یک هشدار ویژه است.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان بیان داشت: دچار روزمرگی شدن یک آفت جدی برای کارهاست در حالی که دشمنان ما در همه حوزه ها علیه ما اجماع کردهاند.
وی با اشاره به نقش دشمنان برای مهندسی معکوس ارکان قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان داشت: اسلام، مردم و رهبری سه رکن قدرت در ایران هستند که اهداف دشمنان در مهندسی معکوس هستند.
شریفی تصریح کرد: تمامی رسانههای بیگانه در چهار ماه گذشته حول محور ایجاد انگارههای منفی در ایران اجماع داشتند، که نشان از اتاق فکر مشترک آنهاست.
وی اذعان کرد: جهاد خدمت و جهاد تبیین باید هم و غم تمامی مدیران استان باشد و مسئولان روابط عمومی نیز این جهاد خدمت و واقعیتها را هنرمندانه بیان کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شفافیت در اطلاعرسانی، بیان نقاط قوت و ضعف به همراه هم و بیان دلایل عدم موفقیتهای احتمالی باید به اطلاع عموم مردم برسد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ ترکیبی اعتماد مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار دادهاند، افزود: کارهای فرهنگی باید به هنگام و به جا دیده شود.
شریفی اذغان کرد: در شبکه استانی هامون شاهد پخش برنامههای هستیم که علاوه بر خدمات مشکلات مردم را نیز مطرح میکنند، این برنامهها هنرمندانه راوی واقعیتها باشند.
وی با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی وظیفه روابط عمومی ها سنگین تر از گذشته است، بیان داشت: اینکه چه بگوییم و چگونه بگوییم و به چه مخاطبی بگوییم هنر روابطعمومی است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان به مدیران ادارات و مسئولان روابط عمومی افزایش تعامل بین بخشی، تعامل درون سازمانی و بین سازمانی برای توسعه همه جانبه را توصیه نمود.
وی خبر خاصی نیز برای روابطعمومیهای داشت و بیان کرد: طبق مصوبه اخیر شورای فرهنگ اطلاع رسانی استان روابطعمومی دستگاههای اجرایی علاوه بر این مسئولیت خطیر به عنوان مشاوران مدیر دستگاه نیز منصوب میشوند.
شریفی تصریح کرد: شناخت ظرافت های فرهنگی استان، گفتگوهای صادقانه با مردم و در دسترس بودن مدیران کلید واژه های مهمی در ایجاد حس اعتماد در بین مردم هستند.