سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای فرهنگ عمومی:

جایگاه بازی در نظام تربیتی کشور بازشناسی شود

امامی با تاکید بر بازشناسی جایگاه‌بازی در اعتلای نظام‌فرهنگی وتربیتی گفت:رویکرد منفعلانه به بازی که درسال‌های گذشته در جامعه حاکم بوده باید تغییر کند.

سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی در رویداد روایت بازی در یزد گفت: برخی از والدین سالی یک بار فرزندان خود را به شهربازی می برند این رویکرد حداقلی نسبت به بازی و سرگرمی کودکان درست نیست، بلکه در این زمینه افزایش سواد بازی در میان کودکان و والدین اهمیت فراوانی دارد زیرا بازی و فعالیت های سرگرمی با رشد شخصیت کودکان به طور مستقیم در پیونداست. 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که باید از سوی شورای فرهنگ عمومی و متولیان دغدغه مند فرهنگی، خانواده، مسجد و مدرسه مورد توجه قرار گیرد، ارتقای سواد بازی در جامعه است تا از این طریق استعدادهای کودکان شکوفا شود.

امامی تصریح کرد: قفل های کم توجهی نسبت به بازی کودکان در مدارس باید باز شود و به مربیان اجازه داده شود تا حتی با یک سواد متوسط بازی، حس خوش زندگی و ارزش‌های اخلاقی را با خلاقیت به مخاطبان انتقال دهند.

وی گفت: روش آموزش همگون ساز، پایان آموزش است و تربیت مبتنی بر هم شکل انگاری مخاطبان یک الگوی تربیتی شکست خورده است، یکی از ویژگی مهم بازی و بازی وارسازی این است که مخاطب را متناسب با شرایط و ویژگی خودش در رودخانه تربیت قرار می دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان تشکیل شورای راهبردی بازی در کشور افزود: پیشنهاد می کنم راهبردی در استان یزد راه اندازی شود تا نیازهای مختلف مربیان در آن مطرح و رفع شود.

وی اضافه کرد: نقش بازی در کاهش آسیب اجتماعی، ارتقاء سازمانی کارکنان و آرام بخشی سالمندان نباید مورد غفلت واقع شود ، هم اکنون در گردشگری دنیا نیز بازی طراحی می شود تا کودکان بتوانند با اماکن تاریخی ارتباط برقرار کنند.

رویداد روایت بازی با به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.