سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيگيری توافقات ايران و روسیه در حوزه دريايی و هوايی

وزير راه و شهرسازي گفت: امروز ايران با حضور در نشست اقتصادي سن‌پترزبورگ پيگير تکميل زنجيره کريدور شمال به جنوب و توافقات صورت گرفته در حوزه دريايي و بندری خواهد بود.

 مهرداد بذرپاش گفت: به دعوت همتاي روسي در نشست همکاري‌هاي اقتصادي سن پترزبورگ شرکت کرده‌ايم و در اين بخش برنامه‌هاي زيادي تدارک ديده شده که نشست با مقامات هم تراز روسیه بخشی از آن است. دستور کار اصلي ما  پيگيري توافقاتي است که در مدت اخير به ويژه  با کشور روسيه داشته ايم.

به گفته وزير راه وشهرسازي  تکميل کريدورها و شبکه ترانزيتي  و پيگيري  توافقات در حوزه بندري هوايي دريايي  و تمامي بخش‌هاي حمل ونقلي که با طرف روس  تعريف کرده‌ايم  را پيگيري خواهيم کرد.

او مي‌گويد: امروز نیز در خصوص کريدور شمال به جنوب اين برنامه دنبال مي‌کنيم. همچنين  ساير کشورهاي که براي همکاري  در اين کريدور  اعلام آمادگي کرده بودند، نمايندگان خود را به اين نشست اعزام کرده‌اند که  با آن‌ها مذاکره خواهيم کرد.

بذرپاش گفت: براي  تکميل زنجيره کريدوري شمال به جنوب که هر کشوري که در اين زمينه درخواست همکاري داده بود را طبق توافقاتي که در ايران صورت گرفته است  پذيرش و جذب خواهيم کرد که در راس اين درخواست ها کشور روسيه بوده است.

او گفت: ايران با توجه به موقعيت ترانزيتي و استراتژيکي که در حوزه دريا دارد بسياري از کشورها تمايل به همکاري با ما به ويژه در حوزه بندري و درياي دارند که  در اين زمينه نیز به کشور روسيه پيشنهادهاي متعددي داده‌ايم و کشورهاي حوزه خليج فارس هم در اين زمينه اعلام آمادگي کرده‌اند تا در حوزه هاي بندري و دريايي سرمايه‌گذاری کنند.

بذرپاش گفت: زنجیره کریدور شمال به جنوب تنها به بخش ریلی محدود نمی‌شود، بلکه از دریا به دریاست یعنی این زنجیره اجزایی مختلف از جمله دریایی، ریلی، جاده‌ای و حتی هوایی دارد و این زنجیره حمل و نقل ترکیبی، به صورت موازی با سایرکشورها پیش می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
قرارداد۲۵ساله با چین چی شد؟چرا اجرا نمی شه چرا هیچ جذب سرمایه ای برای پروژه های کلان کشور انجام نمی شه؟چند تا از مسئولین گفتن که هنوز ژرف چینی اقدامات جدی انجام نداده...شفاف سازی کیند تا جاییکه دشمن نتونه سو استفاده کنه...