سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهادری جهرمی:

گوش این دولت شنواست/ احتمال بازگشایی سفارت عربستان‌ در ایران

سخنگوی دولت گفت: گوش این دولت شنوا بوده، هست و به طور حتم خواهد بود چرا که نقد برای همه ما قابل استفاده و کمک‌ کننده در شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در اولین همایش روایتگران پیشرفت با اشاره به ظرفیت صنعتی، معدنی، کشاورزی و ترانزیتی هر کدام از استان‌های کشور، گفت: این دولت از همان روز نخست نشان داده در سطح عالی به ویژه در سطح رییس جمهور در میان مردم و در میان اقشار مختلف است و نه تنها در زمان شادی بلکه در برهه های غم و کمبود نیز در کنار مردم حضور داشته است.

او افزود: یکی از نکات و نتایج سیاست دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه و ظرفیت های تعامل ‌های همسایگی است که این مهم در کنار و به واسطه ظرفیت‌های روابط دو و چند جانبه بین کشورهای همسایه فعال می‌شود و برای حفظ، توسعه و تقویت امنیت منطقه، افزایش ثبات منطقه، پایداری تعاملات بین‌المللی و اثرگذاری مشترک کشورهای منطقه در حوزه‌های جهانی و روابط مختلفی است که در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شاهد آن هستیم و هم اینک یکی از بزرگترین کنگره‌های عظیم مسلمانان در کشور عربستان یعنی کنگره حج در حال برگزاری است.

بهادری جهرمی با اشاره به اهمیت کنگره حج گفت: قوت‌بخشی، انسجام بخشی به کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه در امثال چنین اقدامات و رویه‌هایی نتیجه حرکت‌ها و روش های دولت سیزدهم در تعامل با سایر دولت‌ها خواهد بود و در همین راستا وزیر امور خارجه کشور عربستان به کشور می آید و اقداماتی را در همین راستا به یاری خدا خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به مهمترین هدف از سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین تاکید کرد: نگاه این دولت نگاه متوازن در حوزه سیاست خارجی و همه ظرفیت‌های خارجی در حوزه جهانی است که محدود به یک حوزه خاص نیز نیست؛ به ویژه در حوزه آمریکای لاتین که همکاری نزدیک ۲ ملت و دو کشور با هم سوابق نزدیک دارند و نگاه های مقاومت، محور این دو ملت به هم نزدیک است.

بهادری جهرمی گفت: در همین راستا این چند کشوری که رییس جمهور به آنها سفر کرد هم اینک از تحریم های غیرقانونی و ظالمانه مشترکی رنج می برند و شرایط مشابه یا مکملی را در خیلی از حوزه ها با کشور ما دارند؛ از این رو همکاری بسیار نزدیکی در این حوزه‌ها تعریف شده است و این همکاری ها کم کم به مرحله بهره بردای می رسد یا در حال بهره‌برداری و مسیر توسعه و پیشرفت قراردارد.

وی گفت: تعامل تجاری ما با بعضی کشورهای امریکای لاتین تا چهار برابر افزایش داشته و امید که با این سفرها افزایش بیشتری یابد.

او افزود:در هر شهرستان به اندازه یک ملت ظرفیت خوابیده است، انواع ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و ... در اقصی نقاط کشور منتشر شده و این نعمت‌ها و ظرفیت‌ها  به واسطه تلاش پیشینیان ما در نقاط در کشور رخ داده است.

او در ادامه گفت:  آیا دوست داریم که در ظرفیت‌ها ارزش افزوده‌ای ایجاد شود؟ خدا راهکارش را به ما نشان داده می‌فرماید: اگر می‌خواهید نعمتی که دادم بیشتر شود مسیرش شکر است.

او با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مصادیق شکرگزاری شمردن این نعمت‌ها است، گفت: آیا ادبیات رسانه‌ای  و رسانه‌های ما به دنبال شکرگزاری و زیاد کردن نعمت‌ها هستند؟   

بهادری جهرمی گفت: علاوه بر پیشرفت، عقب ماندگی و ضعف‌هایی داشتیم ضعف‌ها به جای خود، ولی جا‌هایی که پیشرفت کردیم اعم از انرژی هسته ای، اخلاق، پزشکی و... این پیشرفت محصول چه چیزی بوده است؟ با هر سلیقه‌ای تفسیری از عامل پیشرفت داریم،   یکی از عواملی که همه به آن معتقدند مردم است و این عامل مردم هستند و اگر عامل پیشرفت ما، مردم هستند، تکلیف من رسانه‌ای برای شگرگزاری از این عامل پیشرفت چیست؟  

سخنگوی دولت بیان داشت: وظیفه ما در این پیشرفت‌ها چیست؟   آیا وظیفه رسانه‌ای ما نیست که قدردان این مردم باشیم و بهترین قدردانی نمایش دادن اذکار و زوایا عمق دستاورده‌های آن عزیزان باشد.  

بهادری جهرمی گفت: سوال دوم چه قدر قدردان مردم یا سایر عامل‌های پیشرفت‌ها که ما مرهون اون پیشرفت‌ها هستیم، می‌باشیم؟

او بیان داشت: یکی از عوامل پیشرفت کشور رهبر و من در کنار مردم ولایت فقیه را برای پیشرفت موثر میدانم و شهید سلیمانی محصول این امامت بود و شاگرد مکتب حضرت امام و رهبری بود.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه چه قدر قدردان هدایت رهبری در پیشرفت‌ها بوده ایم، کشور ما بعد از انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشته است.  

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: چه خوب است که آن را مطالعه کنیم و بدانیم چه بوده ایم و چه شده ایم.

سخنگوی دولت گفت: بر من واجب است که از مسیر درست شما تقدیر کنم و هر چه توان دارم یار و سرباز شما در مسیر تعالی که شما قرار گرفته اید دست یابیم، نعمت انقلاب و مردم ولایتمدار و انقلابی و نعمت پیشرفت‌های باور کردنی در کنار نقاط ضعف و موجود دو چندان شود.  

بهادری جهرمی گفت: همه میدانیم مسیر پیشرفت جز از رهگذر سختی‌ها و تلاش و زمین خوردن و بلند شدن و دست به زانوی خود گذاشتن در عین بهره بری از دیگری و روشن بودن هدف مشترک اتفاق نخواهد افتاد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ل
۲۳:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
عجب